דובר מטעם צבא ארצות הברית אישר היום (שבת) כי התקיפה האווירית שבוצעה בלוב לפנות בוקר ביום שישי נגד חמושים של דאעש באזור העיר סבראתה, במערב לוב, נערכה על ידי כוחות של חיל האוויר האמריקאי. אתר "ליביא אל-מוסתקבל" ("לוב העתיד") דיווח כי לפחות 49 בני אדם נהרגו במתקפה, ובהם שני עובדי שגרירות סרביה בטריפולי, שנחטפו על ידי ארגון "אנסאר א-שריעה", הסניף המקומי בלוב של המדינה האסלאמית.

שני עובדי השגרירות, סלאדינה סטנקוביץ', ממחלקת הדוברות, והנהג ג'ופיקה סטיביץ', נחטפו בנובמבר בהתקפה על שיירה של השגרירות ליד העיר סבראתה. בינתיים, רמטכ"ל קנדה הודיע כי ארצו בוחנת אפשרות של התערבות צבאית בלוב. שר החוץ של סרביה אמר כי אפשר ששניים מאזרחי ארצו נהרגו בתקיפת חיל האוויר האמריקני בלוב ביום חמישי בלילה. רשת "אל-ערביה" דיווחה כי גופותיהם של שני הדיפלומטים הסרבים נמצאו בין ההריסות. כמה אתרים לובים פרסמו תמונות שבהן רואים את גופות שני הדיפלומטים.
 
אלוף משנה מארק צ'ידל, דובר פיקוד אפריקה בפנטגון, אמר כי "אחד היעדים במתקפה היה נור א-דין שושאן, פעיל טרור תוניסאי החשוד שביצע שני פיגועים בתוניסיה בשנה שעברה". בפנטגון הדגישו כי לפחות 60 אנשי דאעש היו במקום שהופצץ, וכי הם בוחנים את המבצע. לא ברור אם שושאן עצמו נהרג במתקפה.
 
באחד האתרים הלובים, "אחבאר ליביא" (חדשות לוב), נאמר כי רוב ההרוגים במתקפה הם תוניסאים, וכי שלושה מבין ההרוגים אלג'יראים שהצטרפו לאחרונה לדאעש.
 

שושאן הוא במקור ממחוז סידי בתוניסיה. הוא נאשם בשני פיגועי טרור בבית הארחה באזור התיירות "קנטאווי" שבעיר סוסה, בקיץ 2015, שבו נהרגו 39 תיירים, ובמוזיאון בבירה שבו נהרגו 22 בני אדם. בנוסף, הוא מואשם בניסיון לרצוח חבר הפרלמנט בארצו רידא שראף א-דין.
 

40 מאזרחי תוניסיה נהרגו


דובר משרד החוץ בתוניסיה, נופל עובידי, אמר לסוכנות הידיעות הרשמית בארצו "תוניס אפריקה", כי מטוסים אמריקנים פגעו בשני בתים וגרמה להריגת לפחות 40 מאזרחי תוניסיה ואלג'יריה. עוד הוסיף, כי בפצועים שישה תוניסאים. אתרים בלוב דיווחו, כי בהרוגים גבר ושתי נשים מצריות.
 
יש לציין כי ארגון המדינה האסלאמית צובר כוח בלוב מאז כרת ברית עם מנהיג דאעש, אבו בכר אל-בגדדי, בסוף 2013. הקבוצה הראשונה החלה בדרנה בסוף נובמבר 2013 וכמה חודשים לאחר מכן הצטרפה קבוצה נוספת לדאעש בבנגאזי. בשנה האחרונה הולך וגובר כוחו של הארגון בלוב, מה שמדיר שינה מעיני המערב, מאחר והמדינה מייצאת פליטים רבים לאירופה. "עם כל הכבוד ללוב, ארה"ב תרדוף אחרי דאעש בכל מקום בעולם", אמר נשיא ארה"ב ברק אובמה בשבוע שעבר. "נמשיך לפעול היכן שיש לנו מטרה ברורה, וכשנזהה הזדמנות למנוע מדאעש להתחפר בלוב".