מספר קורבנות מאירוע הירי בסן ברנרדינו יגישו תצהיר משפטי התומך בדרישתה של ממשלת ארצות הברית לאלץ את חברת אפל לפרוץ את מכשיר האייפון השייך לאחד מהיורים, מסר לרויטרס סטיבן לרסון, עורך דין המייצג את הנפגעים. לרסון, שופט פדרלי לשעבר, אמר כי הקורבנות מתעניינים במידע לא רק בגלל החקירה הפלילית של משרד המשפטים: "הם הותקפו על ידי טרוריסטים, והם רוצים לדעת למה, איך זה יכול היה לקרות", אמר לרסון. בהתקפה האכזרית מתו  14 בני אדם ו-22 נפצעו. האחראים לאירוע היו בני זוג נשואים המזוהים עם ארגון דאעש ומתו במהלך קרב יריות עם המשטרה. 



כניסתם של קורבנות הטבח לקרב המשפטי מעניקה לממשלה בעלי ברית חזקים במאבקה נגד אפל, שמבססת את עמדתה על נסיון להגן על פרטיות הציבור מהישג ידה של הממשלה. במכתב לקהל לקוחותיה בשבוע שעבר, אמר טים קוק מנכ"ל החברה, כי "אנו מתאבלים על אובדן החיים ומחפשים צדק עבור הנפגעים", והוסיף כי החברה "עבדה קשה כדי לתמוך במאמצי הממשלה לפתור את הפשע הנורא הזה".



ה-FBI ביקשה את עזרתה הטכנית של החברה לפרוץ לפלאפון של היורה סעיד ריזוואן פארוק על ידי השבתת חלק מהססמאות שלו. עד כה אפל התנגדה בטענה כי צעד כזה ייצור תקדים מסוכן ויאיים על ביטחון הלקוחות. המאבק בין אפל למשרד המשפטים הפך לחלק מהוויכוח הממושך בנושא פיקוח על תקשורת דיגיטלית על ידי אוכפי חוק.



לא נמסרה תגובה מטעם משרד המשפטים, וגם דובר אפל סירב להגיב.




אנדרטה לזכר קורבנות הירי. צילום: רויטרס