המירוץ לנשיאות ארצות הברית: על פי התוצאות הראשוניות, דונלד טראמפ ניצח הבוקר (רביעי) בבחירות המקדימות של המפלגה הרפובליקנית שנערכו במדינת נבאדה. זה הניצחון השלישי ברציפות של טראמפ, לאחר שסיים ראשון גם בניו המפשייר ובדרום קרוליינה.



טראמפ, המועמד הרפובליקני המוביל זכה ב-45.91% וזכה ב-12 נציגים בוועידת המפלגה שתיערך בחודש יולי בקליבלנד. לאחר החדשות על ניצחונו, יצא טראמפ לתומכיו בלאס וגאס ולעג למומחים שלא חשבו שהוא ינצח כל כך הרבה והוסיף: "בקרוב גם אמריקה תשוב לנצח". לאחר מכן שוב הבטיח שמקסיקו תשלם על החומה שתמנע ממהגרים להיכנס לארצות הברית. טראמפ ציין שהוא מאד שמח לנצח בעזרת קולות ההיספנים -46%, דבר שמהווה הפתעה גדולה מאד, משום ששני יריביו הם היספנים.



טראמפ חוגג עם תומכיו. צילום: רויטרס
טראמפ חוגג עם תומכיו. צילום: רויטרס



המיליארדר התייחס גם למדינות הבאות בהן יהיו פריימריז: "יש לנו מספרים טובים בסקרים בטקסס, בטנסי, ג'ורג'יה, ארקנסו, בפלורידה ובאוהיו. אלה יהיו חודשיים מדהימים".



קרב על המקום השני. סנאטור מרקו רוביו בנבאדה. צילום: רויטרס
קרב על המקום השני. סנאטור מרקו רוביו בנבאדה. צילום: רויטרס



על המקום השני בנבאדה התנהל קרב צמוד בין הסנאטורים מרקו רוביו וטד קרוז. סופו של דבר זכה רוביו ליותר קולות (23.9% מול 21.4% לקרוז) אולם שניהם זכו לחמישה נציגים בוועידה. בן קרסון וג'ון קייסיץ' שוב לא הצליחו לגרוף תמיכה רבה וסיימו עם פחות מ-10% כל אחד.



הסנאטור טד קרוז אמר בנאומו בפני תומכיו כי כעת המרוץ הוא בין שני מועמדים: טראמפ וקרוז עצמו - ולמעשה טען שמרקו רוביו אינו מועמד ריאלי. ה"מציאות היא שהקמפיין היחיד שהוכיח שהוא יכול לנצח את טראמפ הוא שלי, ואני היחיד שיכול לגבור על הילארי קלינטון. המפלגה הרפובליקנית מצליחה יותר בבחירות כשהיא בוחרת במועמד שמרני אמיתי", טען. 
"כעת תהיה לבוחרים בחירה ברורה", אמר הסנאטור מטקסס והזכיר מדוע כדאי לבחור בו: "אם אתם רוצים לראות את ארצות הברית עומדת לצדה של ישראל מבלי להתנצל ואם אתם רוצים נשיא שביום הראשון בתפקיד יקרע לגזרים את הסכם הגרעין ויהרוס את דאעש, תבחרו בי".  

המטרה הבאה של המועמדים הרפובליקנים היא ה"סופר טיוזדיי", בו ייערכו בחירות ב-11 מדינות עם 641 נציגים, בהן טקסס, מדינת הבית של הסנאטור קרוז, ששווה 155 נציגים.