רופא כפרי בניו זילנד מציע הכנסה שנתית של 400 אלף דולרים (מיליון וחצי שקלים – במושגים מקומיים), בניסיון ל"משוך" רופא שיחלוק עימו את נטל העבודה במרפאה, אבל אחרי שנים של חיפושים המשרה עדיין פנויה.



ד"ר אלן קני, הוא שותף במרפאה רפואית בעיר טוקורואה שבצפון האי וואיקטו – המונה אוכלוסיה של 13,600 נפשות. רופא המשפחה, שמוצאו בריטי, סיפר לכתב מה"ניו זילנד הראלד" שהמרפאה שלו "מפוצצת" במטופלים והוא נאלץ לעבוד שעות רבות, ולא יוצא לחופשות בגלל הקושי למצוא רופא מחליף.



“השכר והתנאים שאני מציע באמת מדהימים; ההכנסה בלתי רגילה. המרפאה שלי 'בפיצוץ אוכלוסין' בשנה האחרונה ומטופלים חדשים ממשיכים להגיע, אין גבול להכנסה הפוטנציאלית כאן, אבל בסוף היום זה פשוט יותר מידי בשבילי", אמר



שרה, הבת של קני החלה לעבוד בתור רופאה כללית במרפאה לפני שנתיים. היא נחלצה לעזרת אביה כדי להקל על העומס והלחץ הרב וגם כדי להתמחות. שרה, היא הרופאה הניו זילנדית היחידה שעובדת במרפאה.



בנוסף למשכורת הנכבדה, קני גם מציע את חופשה שנתית בת שלושה חודשים, ומשרה שלא כוללת משמרות לילה או סופי שבוע, ואם לא די בכך, הרופא שיתקבל יהיה שותף במרפאה שמטפלת ב- 6,000 מטופלים רשומים. "אני אוהב את העבודה שלי ומאוד רוצה להישאר כאן, אבל החיפוש אחר רופאים פשוט הוציא לי את כל הרוח מהמפרשים," סיפר קני.



לינדה ריינולדס, סגנית המנכ"ל של מועצת המנהלים הקלינאים אמרה שרוב משרות הרופאים מאוישות בידי רופאים מתחילים מרחבי העולם. השכר המקובל לרופא באזורים כפריים, נע בין 280,000-150,000 דולרים ולוקח בממוצע בין שנתיים לשלוש לאייש משרה.



"אנו מסתמכים במידה רבה על רופאים מרחבי העולם, אבל רובם נשארים לטווח קצר, אז הביקוש לרופאים תמידי, ורק הולך וגדל", אמרה ריינולדס והסבירה


שהגורמים העיקריים למחסור ברופאים כפריים בניו זילנד הם בידוד, מחסור בתוכניות לימודים מגוונות וגישה טובה לאינטרנט.