מסתמן ניצחון למתונים: הקולות ממשיכים להיספר היום (שבת) באיראן, שם מתקיימות בחירות לפרלמנט, כאשר התוצאות הלא רשמיות מצביעות על ניצחון של תומכי הנשיא חסן רוחני, ניצחון שעשוי לקדם פתיחות גדולה יותר של הרפובליקה האסלאמית אל המערב, ואף לקדם הסרת מגבלות בתוך איראן. 

בבחירות לפרלמנט ייבחרו 290 חברי פרלמנט לתקופה של ארבע שנים. עוד יבחרו המצביעים 88 אנשי דת שיכהנו במועצת המומחים. הבחירות החלו בשעה 8:00 (שעון מקומי) ואמורות היו להסתיים ב-18:00, אך זמן ההצבעה הוארך בכמעט 6 שעות, לאחר ששיעור ההצבעה הגיע לכמעט 70%. שיעור ההצבעה הגבוהה צפוי לחזק את המחנה הרפורמיסטי המתון. 
משרד הפנים דיווח כי עד היום בשעות הבוקר נספרו כ-25% מהקולות, אם כי התוצאות הסופיות לא צפויות להתפרסם עד יום שני. 

הכלכלה במדינה מהווה נושא מפתח בבחירות. עם ההתקדמות בהסרת הסנקציות על טהראן, עולה תקווה בקרב האזרחים לשיפור המצב הכלכלי במדינה. למעלה ממחצית מהאיראנים הם מתחת לגיל 35 אך שיעור האבטלה בקרב הצעירים עומד על 25 אחוזים, פי שניים וחצי מהממוצע הארצי.

בעוד הרפורמיסטים קוראים לקדם את ההשקעות הזרות במדינה, במטרה להגדיל את מעגל העובדים באיראן, טוענים השמרנים כי חיזוקה של הכלכלה יגיע דווקא מייצור מקומי.

רוחאני התייחס אמש לבחירות ואמר כי נרשם שיעור גבוהה של מצביעים. "הבחירות הן סמל של עצמאות פוליטית. בהצבעה, אנשים מכריעים את עתיד מדינתם", אמר רוחאני.