אשתו של מנהיג דאעש, אבו בכר אל בגדאדי, ברחה מהשטח שבשליטת הארגון בעיראק וגרמה למהומה בצמרת הארגון, כך דיווחו היום (שני) כלי תקשורת בעיראק. על פי הדיווח, האישה, דיאן קרוגר, ברחה בסיוע של שתי בנות ולא ידוע היכן היא נמצאת כעת.



בעקבות התקרית, מינה בגדאדי כוח חירום מיוחד שיחפש אחריה והורה להם לעצור אותה ואת האנשים שאיתה.



על פי הדיווחים, קרוגר היתה ראש מחלקת הנשים של דאעש, וניהלה את חיי היום יום של הנשים בשטחים שבשליטת הארגון. עוד דווח, כי הגברת בגדאדי היתה אחראית למחנה צבאי מיוחד לנשים בעיר קירקוק, שנועד לאמן אותן לבצע פיגועי התאבדות.



ככל הנראה, בגדאדי נישא לקרוגר בחודש אוקטובר האחרון. בעקבות הנישואים סיפקו שירותי המודיעין הגרמניים מידע אודותיה למקביליהם העיראקיים.  



בחודש מאי נמצא מסמך של חכמי הדת של דאעש בו פורסם פסק הלכה המתאר כיצד צריכים אנשי הארגון להתנהג לנשים שנלקחו בשבי, ומתי מותר לאנוס אותן ומת ואוסר על גרימת הפלה. עוד כותבים חכמי הדת, כי יש להפגין חמלה כלפי השבויות, לא להשפיל אותן ולא לומר לה לבצע עבודה שהיא לא מסוגלת.



האו"ם וארגוני זכויות האדם האשימו את הארגון האסלאמיסטי בחטיפה ואונס שיטתיים של אלפי נשים, בהן ילדות בנות 12, בעיקר בנות העדה היאזידית בצפון עיראק. רבות מהן ניתנו ללוחמי הארגון כפרס או נמכרו כשפחות מין. בדאעש לא מסתירים את הנוהג הזה ואף הקימו משרד "שלל המלחמה", כדי לנהל את נושא העבדות.