מזכ"ל האו"ם, באן קי מון, אמר היום (שני) כי הפסקת האש מחזיקה מעמד בדרך כלל, אף שנרשמו כמה הפרות. בשיחה לעיתונאים בז'נבה אמר באן: "אני מעוניין להאריך את הפסקת האש מעבר לשבועיים". קודם לכן, הכריז ראש צוות המו"מ של האופוזיציה הסורית שהפסקת האש קרסה עוד בטרם החלה, והאשים בכך את משטרו של אסד, הממשיך לתקוף את כוחות האופוזיציה. לדברי אסעד זועבי "אין שום סימן להכנות לחידוש שיחות השלום בז'נבה".


גם המתאם העליון של המו"מ מטעם המורדים, ראש הממשלה לשעבר ריאד חג'אב, פנה במכתב למזכ"ל האו"ם, ובו מנה את ההפרות של המשטר הסורי ומטוסי הקרב הרוסיים מאז הוכרזה הפסקת האש. הוא קרא לאפשר הגעת סיוע לנצורים בכמה עיירות. אתמול (ג') דווח ש-50 משאיות עמוסות בציוד
הגיעו לעיירה מעזמיית א-שאם שבפרברי דמשק. מתאם האו"ם לעניינים הומניים מסר, כי סיוע יגיע בחמשת הימים הקרובים ל-150 אלף נצורים בעיירות. זאת, כאשר האו"ם הודיע כי הרעב כנראה גרם למותם של אלפי נצורים בתקופה האחרונה.
 
בינתיים, משטר אסד תקף את סעודיה, על רקע איומיו של שר החוץ עאדל א-ג'ובייר על תכנית חלופית אם לא תצלח הפסקת האש. "הדברים עלולים להביא לקריסת הפסקת האש", נאמר בדמשק. צבא סוריה ממשיך לתקוף את לוחמי דאעש מדרום מזרח לעיר חלב, ועל פי הסוכנות הרשמית "נוחל הצלחה".

הארגון הסורי למעקב אחר זכויות אדם אמר כי מספר ההרוגים בסוריה צנח מאז נכנסה הפסקת האש לתוקף. לדבריו, בשבת ובראשון נהרגו כ-40 בני אדם ברחבי סוריה, לעומת יותר מ-140 ביום שישי שקדם להפסקת האש ואילו ארגון "הרשת הסורית לזכויות אדם" הודיע כי מאז שבת נספרו 35 הפרות, 27 על ידי המשטר ו-8 על ידי הרוסים. 

על פי הדוח המשטר היה אחראי ל-6 הפרות של הפסקת אש היו בחומס, 8 בחמה ו-8 בפרברי דמשק, 2 באידליב ו-2 בקונייטרה, הפרה אחת בדרעא. בתקיפות נהרגו שלושה אזרחים, בהם אישה וילד. ואילו הכוחות הרוסיים היו אחראים ל-4 הפרות במחוז חלב, שתיים במחוז חמה, אחת בחומס ואחת באידליב.
הדוח הטיל ספק בעתיד הפסקת האש, מאחר ושתי מדינות בלבד - רוסיה וארה"ב - אחראיות ליישומה. "מוסקבה אינה יכולה לשחק תפקיד בשל עמידתה לצד המשטר, אשר הפר בעצמו עשרות החלטות של מועצת הביטחון בעבר", נכתב בדוח. "אחד המוקשים בהסכם, זה היכולת של המשטר ושותפו הרוסי לתקוף אזורים רחבים בעיקר בצפון סוריה, בטענה כי הם נלחמים בג'בהת א-נוסרה", המסונף לאל-קאעידה.
 
בתוך כך, משטרת מוסקבה עצרה אישה שעמדה מחוץ לתחנת הרכבת התחתית אוקטיברסקוי בעיר הבירה, כשבידיה ראש כרות של ילדה. על פי הדיווחים, האישה שהייתה לבושה בחיג'אב צעקה "אללה אכבר" כשהיא מסתובבת ברחובות, ונעצרה על ידי השוטרים. המשטרה הודיעה, כי האישה נשלחה לבדיקה פסיכיאטרית, כדי לבדוק את כשירותה לעמוד לדין. במשטרה מעריכים כי האישה, שהייתה אומנת של הילדה, רצחה אותה