ארבעה תלמידי תיכון נורו או נפגעו מרסיסי ירי היום (שני) בבית ספר התיכון "מדיסון" בדרום מערב מדינת אוהיו. לפי דיווחים, החשוד בירי, תלמיד חטיבת ביניים בן 14, נעצר. לתלמידים לא נשקפת סכנת חיים, כך לפי דף הפייסבוק הרשמי של רשת בית הספר "מדיסון". התקשורת המקומית דיווחה על ארבעה תלמידים שנפצעו. משטרת המחוז לא מסרה האם מדובר בירי בשטח בית הספר, אך דיווחים מקומיים מסרו כי שני תלמידים נורו, ושניים אחרים נפצעו כתוצאה מפגיעת רסיסי ירי וכי תלמיד בכיתה ח' הביא רובה לבית הספר.

רשויות המחוז פרסמו הודעה בדף הפייסבוק שלהן: "לכל התלמידים שלום בעת זו". בתי ספר מקומיים אחרים הושמו בעוצר וכל התלמידים בבתי הספר היסודיים והתיכוניים באזור שוחררו לביתם. האירוע התרחש במחוז מידלטאון, הממוקם כ-23 קילומטרים מדרום מערב לעיר דייטון, וכ-38 קילומטרים מהעיר סינסינטי. לפחות אחד מהנפגעים נורה ברגלו, ואילו הפציעות האחרות הן יותר חמורות, אך לא מסכנות חיים.
 

פרץ לחדר האוכל


החשוד בירי פרץ לחדר האוכל בבית הספר ופתח באש, בעודו פוצע ארבעה תלמידים, לפני שיחידת כלבנים תפסה אותו במנוסתו בשדות ויערות מסביב לבית הספר. חוקרי משטרה מסרו כי החשוד בירי הוא בגילם של התלמידים, אך הם לא בטוחים האם הוא תלמיד בבית הספר מדיסון או בבית ספר אחר. הם לא נקבו בשמו של החשוד. החשוד נמלט מבית הספר לאחר הירי, וכאמור, רץ לעבר שדה בקרבת מקום. בית הספר הסיר את העוצר לאחר ששריף המחוז נתן את האישור לכך. ההורים אספו את ילדיהם מבית הספר לבתים.

כזכור, ביום שישי האחרון, ארבעה נהרגו במתקפת ירי במקום עבודה במדינת קנזס בארצות הברית. השריף בעיר הסטון במדינת קנזס דיווח כי ארבעה בני אדם נהרגו ועוד כ-20 נפצעו במתקפת ירי שהתרחשה במקום עבודה בעיר. על פי הדיווח, עוד 20 בני אדם נפצעו במתקפה ואחד ההרוגים הוא ככל הנראה התוקף.

בדצמבר האחרון, אמריקה חוותה את אחד מהאירועים הקשים של הירי ההמוני בתולדותיה: לפחות 14 בני אדם נהרגו בתקרית ירי בבניין שירותי הרווחה בעיר סן ברנרדינו שבקליפורניה, מזרחית ללוס אנג'לס, ועוד מספר בני אדם נפצעו. הירי אירע במרכז האזורי אינלנד, במתקן לאנשים הסובלים ממוגבלויות התפתחותיות, שאירח באותה שעה אירוע.