ארגון דאעש ממשיך להעמיק את השפעתו על ערביי ישראל, ולתת להם השראה, בעיקר במהלך גל הטרור הנוכחי. היום (חמישי) הותר לפרסום כי במסגרת פעילות משותפת של השב"כ ומשטרת ישראל, נעצרו לחקירה במהלך חודשים ינואר-פברואר 2016, שני צעירים תושבי נצרת ויפיע תומכי ארגון הטרור דעאש, לאחר שעלה חשד כי תכננו לבצע פיגוע טרור כנגד כוחות הביטחון הישראליים. העצורים, בהאא אלדין זיאד חסן מצארוה, בן 19, תושב יפיע ואחמד נביל אחמד אחמד, בן 21, תושב נצרת. 
מחקירתם בשב"כ עלה כי במהלך החודשים האחרונים נהגו להתפלל במסגד אל אקצא שבירושלים מדי שבוע, כאשר באחת מנסיעותיהם לשם החליטו לבצע פיגוע ירי כנגד כוחות בטחון וזאת כחלק מהזדהותם עם ארגון דאעש, כשהשניים רצו לבצע ג'יהאד מטעמו. בנוסף מסר בהאא מצראוה אודות תכנוניו לבצע פיגוע ירי לעבר חיילי צה"ל ברחובות עפולה וכן במחסום ג'למה. כחלק מההכנות לביצוע הפיגוע אספו השניים כסף במטרה לרכוש אקדח שישמש אותם לביצוע הפיגוע.

עוד נטען בכתב האישום, כי מצארוה נהג לצפות בסרטונים של דאעש ועמד בקשר באמצעות הפייסבוק עם תומכי דעא"ש מישראל ומחוצה לה. בחודש יולי 2015 צפה מצארוה בסרטון של דעאש ממנו למד כי הארגון מחפש אדם הנחשד על ידי הארגון כמי שמשתף פעולה עם הצבא המצרי נגד הארגון. הוא איתר את אותו אדם באמצעות הפייסבוק, ושלח לו הודעה שלשונה "יא מלשין שפל, האריות שמו את השם שלך בהנפקה (בסרטון-י"ה) והם יביאו את ראשך".
 
כנגד השניים הוגש כתב אישום חמור בבית המשפט המחוזי בנצרת, בחשד לעבירה של קשירת קשר לסיוע לאויב במלחמה. בנוסף, בהאא מואשם גם בעבירות של מגע עם סוכן חוץ ותמיכה בארגון טרוריסטי.

 
כאמור, מאז גל הטרור הנוכחי נחשפו מספר חוליות, אשר ניסו ורצו לבצע פיגועים בהשראת המדינה האסלאמית. "המפורסם" שבהם היה המחבל נשאת מלחם שביצע את פיגוע הטרור ברחוב דיזנגוף בתל אביב, בו נהרגו שמעון רוימי ז"ל ואלון בקל ז"ל, ושאחריו התבצע מרדף של שבוע. הערכות הן כי מלחם ינק את ההשראה מצורת הפיגועים של דאעש, הוא לא נשלח על ידי הארגון, לא קיבל מימון לביצועו, אך פעל בהתאם לרעיון שמייצג הארגון והלך אתו עד הסוף. 
 
בדאעש מעודדים את ערביי ישראל לבצע את הפיגועים ואף מברכים על כך. הפיגוע אותו ביצע מלחם גרם לסיפוק בארגון, ששם טענו כי מדובר בהצלחה גדולה בחלחול הרעיון בקרב ערביי ישראל. כזכור, ישנם גם מספר ערבים ישראלים, שחצו את הקווים והגבולות בדרך כלל דרך טורקיה ומשם לסוריה ולעיראק.

גם פיגוע הדקירה שאירע באשקלון, בו נפצע חייל צה"ל באורח קל, בוצע על ידי אזרח סודני ובהשראת ארגון דאעש. המחבל כמאל א-עזיז חסן מחמד, כבן 32, אזרח סודני, שהסתנן לארץ לפני מספר שנים, הוריד לסלולרי האישי שלו תמונות של לוחמים וסרטונים של הארגון. בשנת 2009 נעצר בחשד למעורבות בעבירות אלימות, ברח ממתקן חולות בשנת 2014 ומאז התגורר באשדוד ובאשקלון.