מהומה בטורקיה: השלטונות בטורקיה השתלטו הלילה (שישי) על משרדי המערכת של העיתון הנפוץ ביותר במדינה, "זמאן". כוחות משטרה ירו גז מדמיע והשתמשו בתותחי מים כדי לפזר כמה אלפי תומכים שהתכנסו מחוץ לבניין המערכת שבאיסטנבול וקראו קריאות בעד חופש העיתונות. 

את העיתון ינהלו לעת עתה פקידים מטעם המדינה, בהתאם לדרישה של התובע באיסטנבול. עיתון זמאן ידוע כביקורתי כלפי משטרו של ארדואן. "ידוע כבר מספר שנים שכל מי שמדבר נגד המדיניות של הממשלה שלנו יכול או להיכנע לשליטת הממשלה או למצוא את עצמו בכלא", אמר העורך הראשי של העיתון, עבדולחמיט בליצ'י. "זו תקופה שחורה לארצנו, לדמוקרטיה שלנו". 

צפו במהומות סביב בניין המערכת של עיתון "זמאן": 

"חולייה נוספת בסדרה של החלטות מטרידות"

משרד החוץ האמריקאי התייחס הערב לאירוע וכינה אותו "מדאיג". "אנחנו רואים את זאת כחולייה נוספת בסדרה של החלטות משפטיות ואכיפתיות מטרידות שנוקטת הממשלה הטורקית נגד התקשורת וגורמים ביקורתיים כנגדה",  אמר דובר משרד החוץ ג'ון קירבי. גורמים באירופה ביקרו גם הם את ההחלטה, והציגו אותה כחלק ממגמה של הנשיא רג'פ טאיפ ארדואן לפגיעה בחופש העיתונות במדינה. 

טורקיה מנהלת בימים אלו משפט נגד שני עיתונאים בכירים במדינה, אשר כתבו בעיתון האופוזיציוני Cumhuriyet. השניים עלולים להישפט למאסר עולם. זאת באישומים של פגיעה בביטחון המדינה, אחרי שפרסמו חומרים מהם עולה כי אנשי מודיעין טורקיים העבירו נשק לסוריה.

לאחרונה נקשרה המדינה במעשה אנטי דמוקרטי אחר, כאשר הועלו האשמות נגדה הגורסות כי היא אחראית למותו של ראש המודיעין הצבאי של רוסיה. הגנרל איגור סרגון, נהרג במהלך משימה סודית בביירות בחודש ינואר. בפירסום רשמי מטעם הקרמלין נטען כי הוא מת במוסקבה לאחר התקף לב. סרגון, שמילא תפקיד חשוב בכיבוש חצי האי קרים על ידי רוסיה לפני כשנתיים, מת כשלושה שבועות לאחר שנשלח לסוריה על ידי הנשיא ולדימיר פוטין על מנת לבקש מנשיא סוריה בשאר אסד להתפטר מתפקידו.