"דאעש מחקה את שיטות הגיוס של הנאצים במטרה לשטוף את מוחם של ילדים וצעירים על מנת להפוך אותם לדור הבא של פעילי הארגון". במילים מצמררות אלו מסוכם הדוח שהגיש מכון המחקר הבריטי, קרן קיליאם, שהוקם במטרה לחקור ולהילחם בארגונים קיצוניים ברחבי העולם. הדוח נחשף היום (ראשון) באתר האינטרנט של ה"דיילי מייל הבריטי.

במחקר הראשון מסוגו, הבודק את שיטות הגיוס, תוכנית הלימודים והאימונים של ארגון דאעש, עולה התמונה המחרידה של ילדים הנחשפים לאידיאולוגיה קיצונית באופן שיטתי מהרגע בו הם נולדו. במחקר נטען שהארגון מנצל ומתעלל בילדים במהלך תהליך הגיוס וכי הסיבה לשימוש הקבוע בילדים היא התפיסה של מנהיגי הארגון כי ילדים הם גרסה "טהורה" יותר שלהם. 
בדוח נחשף לראשונה כי הארגון אף הקים גוף בהשראת תנועת הנוער ההיטלראית המכונה "ילדי האסלאם" והוא מחליף בהדרגה את כלי הגיוס המסורתיים של הארגון כאחראי לאינדוקטרינציה של ילדים על ידי דאעש. מחברי הדוח שוחחו עם ילדים שחיו בעבר תחת שלטון המדינה האסלאמית וגויסו כחיילים, וגם כמוציאים להורג ומרגלים בעבור ארגון הטרור.

"הארגון מקצה משאבים הולכים וגדלים לאינדוקטרינציה של ילדים בעזרת תוכנית לימוד קיצונית. הדור הנוכחי של מנהיגים רואה את הילדים כלוחמים טובים וקטלניים יותר. הארגון גם רואה יתרון בלוחמים שלא עברו תהליך של 'חזרה בתשובה' לאידיאולוגיה של דאעש אלא כאלו שנחשפו לה מבית" נכתב בדוח. 

שיעור באכזריות

הדוח, שבדק דיווחים הן בתקשורת של דאעש והן מהכוחות השונים הלוחמים בעיראק מסיק כי הילדים הם אכן לוחמים אפקטיביים ואכזריים יותר זאת בעיקר משום ש"הם מורגלים לראות אלימות ואכזריות מגיל צעיר". הדוח השווה את משטר האימונים שעוברים הילדים לזה שהיה מקובל בצבאו של צ'ארלס טיילור, שליט ליבריה בשנות ה-90 ולזה של המפלגה הנאצית בגרמניה.
 
"גורי החליפות" ילד בסרטון תעמולה של דאעש. צילום: צילום מסך
"גורי החליפות" ילד בסרטון תעמולה של דאעש. צילום: צילום מסך

 
השימוש הנרחב שעושה דאעש בילדים בסרטוני התעמולה שלו גם הוא מופיע בדוח ונטען כי מתוך קרוב ל-2000 קטעי המדיה ששחרר הארגון השנה, למעלה מ-250 כללו נוכחות של ילדים. הארגון מפרסם קטעים בהם מוצגים הלוחמים - ילדים תחת הכותרת "גורי הח'ליפות" כשהם מתאמנים בנשק וחומרי חבלה. 
על פי הדוח, חלק ממטרת תוכנית האימונים המיוחדת של ארגון דאעש עבור ילדים היא להרגיל אותם במראות קשים ובאכזריות מגיל צעיר. ילדים מאולצים לצפות בהוצאות להורג, בעריפת ראשים ואף לעיתים נדרשים לשחק בכדורגל עם ראשים כרותים. בששת החודשים האחרונים פרסם הארגון לא פחות מ-12 סרטונים בהם נראים ילדים המשתתפים בהוצאות להורג
הסובלים העיקריים מתוכנית גיוס הילדים המתעצמת של הארגון הם בעיקר הילדים עצמם.. מתוך עדויות שאספה קרן קיליאם, עולה כי הארגון משתמש בהפחדה, הצלפות והכאה אקראית כחלק מתוכנית האימונים שלו וכי במקרים קיצוניים עוברים הילדים עינויים ואונס.