מפקד בכיר בארגון דאעש בסוריה נהרג היום (שני) לאחר עימותים פנימיים בתוך הארגון, על ידי לוחמים לשעבר בכוח אותו הנהיג בסמוך לבירת הארגון, א-ראקה שבצפון סוריה. סוכנות הידיעות הכורדית בצפון סוריה דיווחה כי אבו עלי אל תוניסי, מפקד הזרוע הצבאית של הארגון בצפון מחוז ראקה בסוריה נהרג בידי לוחמי דאעש. "אל תוניסי הותקף בידי כוח של לוחמי דאעש ששירתו בעבר תחת פיקודו בצפון מחוז ראקה", אמר עמר אל-חסן, איש תקשורת המתגורר באזור.



"עימותים פרצו בין פעילי הארגון בעקבות מותו של אל תוניסי. חילופי האש בין הצדדים פסקו רק לאחר שהמשטרה החשאית של הארגון הצליחה לעצור שלושה מלוחמי הכוח שהרג את המפקד הבכיר", הוסיף אל חסן. הרקע לאירוע, כך נטען בסוכנות הידיעות הכורדית, הוא מתחים הולכים וגדלים בין היחידות הצבאיות בארגון לגבי סמכויותיהן בשטח והחלוקה של רווחי הארגון. סיבה נוספת לפרוץ העימותים הם מרמרור הולך וגובר בקרב הלוחמים המקומיים הסורים על תנאיהם העדיפים של הלוחמים הזרים. 

על פי סוכנות הידיעות הכורדית, פעילים סורים מקומיים פעלו במחאה על קידומם של לוחמים זרים לעמדות בכירות בארגון והענקת משכורות גבוהות יותר ללוחמים הזרים. אל תוניסי, כפי ששמו מעיד, הוא אחד מהמפקדים הזרים הבכירים בארגון. התנהלותו והעדפת לוחמים בני ארצו העלו את חמתם של לוחמיו המקומיים.

זו הפעם הראשונה שהמשבר הכלכלי בארגון ,שהחל לאחר שארצות הברית ורוסיה החלו להפציץ בעקביות יעדים כלכליים של דאעש, גורם להתפרצויות אלימות בקרב אנשי הארגון. בחודשים האחרונים החל דאעש להוריד באופן דרסטי את משכורותיהם של לוחמיו וכן החל למנוע מהם מוצרי מותרות כמו שוקולד ומזון מתוצרת חוץ. 

בתוך כך, עשרות לוחמים של הארגון ערקו לשורות ארגוני המורדים השונים במחוז חאלב שבצפון סוריה. "בעקבות מגעים חשאיים שהתנהלו במשך קרוב לחודשיים בין סיעות המורדים בעיר חאלב, ערקו 40 לוחמי ארגון דאעש לשורות כוחות ההתנגדות השונים בעיר", אמר דובר המורדים עלי ג'עפר לסוכנות הידיעות הכורדית.