איראן ביצעה הבוקר (רביעי) ניסוי בשיגור שני טילים בליסטיים מסוג קאדר H, המסוגלים להגיע לישראל, כך דווח בסוכנויות הידיעות במדינה. הטילים שוגרו מצפון איראן ופגעו במטרות בדרום מזרח המדינה, במרחק של 1,400 ק"מ. גנרל אמיר עלי חייזדה, מפקד הסוללה של משמרות המהפכה שירתה את הטילים, צוטט בסוכנות הידיעות ISNA כאומר, כי הם נועדו להגיע לישראל: "הטילים תוכננו להגיע לטווח של 2,000 ק"מ על מנת שנוכל לפגוע במשטר הציוני האויב ממרחק בטוח". 



זהו הניסוי השני בתוך יומיים של שיגור טילים באיראן. אתמול שוגרו מספר טילים במסגרת תרגיל צבאי שנערך ברחבי המדינה. "המבחן נועד להראות את כוח ההרתעה של איראן ואת היכולת שלה להתמודד עם כל איום נגד משמרות המהפכה, המדינה וריבונותה", נכתב בהודעה הרשמית של השלטונות. 



בעולם הגיבו בדאגה לתרגיל האיראני ומקור דיפלומטי צרפתי אמר כי הם "מדאיגים ועלולים להוות הפרה של החלטת מועצת הביטחון של האו"ם". לדבריו, "אנחנו בודקים את המידע הזה. תוכנית הטילים הבליסטיים של איראן מהווה מקור לדאגה".



הניסויים אתמול והבוקר ממשיכים את התחמשותה של איראן. כזכור, בחודש שעבר דווח כי רוסיה תשלח את מערכת טילי ה-S300 נגד מטוסים הראשונה לאיראן בסוכנות הידיעות ריא, שציטטה גורם לא מזוהה. על פי הדיווח, מערכת הטילים תישלח בהתאם להסכם שנחתם בין שתי המדינות בעקבות הסכם הגרעין בין טהרן למעצמות ולאחר שבאפריל ביטל הנשיא ולדימיר פוטין את האיסור על מכירת המערכות בעקבות הבנות הגרעין שהושגו בין איראן למעצמות בלוזאן.



מוקדם יותר דווח כי מוסקבה תספק לרפובליקה האסלאמית מטוסי קרב מתקדמים מדגם סוחוי 30SM. רוסיה ואיראן סיכמו על מכירת המערכת נגד מטוסים כבר ב-2007, אולם בעקבות הסנקציות שהטילה מועצת הביטחון על איראן, החליט הקרמלין להשעות את המכירה, מה שגרם לאיראנים להגיש תביעת בוררות נגד הרוסים, שכעת הצדדים דנים במשיכתה. בחודש אוגוסט אמר גורם בכיר במשרד החוץ כי המערכות יסופקו בהתאם לחוזה שנחתם בין המדינות, אם כי לא ברור אם מדובר בארבע מערכות או בשלוש, כפי שנקבע בתחילה.



בישראל חוששים מהעסקה ומתנגדים לה משום שהדבר עלול למנוע תקיפה אווירית של מתקני הגרעין. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר בחודש אפריל ש"ישראל רואה בחומרה רבה את אספקת טילי S-300 מרוסיה לאיראן, וזאת בשעה שאיראן מגבירה את התוקפנות שלה באזור וסביב כל גבולותיה של מדינת ישראל".