אובר, שירות ההסעות שמנסה להתחרות במוניות בכל העולם, עלול להוות איום רציני מאד על הביטחון הלאומי של מצרים משום שהמידע שהיא תאסוף על אזרחיה עשוי לשרת את שירותי המודיעין הישראליים, כך טוען מומחה לטכנולוגיה במצרים. הסיבה: החברה נמצאת בבעלות יהודית.


 


סאמח אבו ארייס, נשיא איגוד האנליסטים הטכניים, כתב פוסט בפייסבוק בו כינה את אובר "רשת הריגול הראשונה במצרים": "חברת אובר, הנמצאת בבעלות יהודים, וחברות זרות דומות, מהוות איום על הביטחון הלאומי של מצרים".



לדבריו, זה לא רק ש-20% מהכסף שמשלמים לחברות האלה הוא דולרים שזורמים ממצרים והולכים ליהודים - "מה שמהווה סיכון גדול עוד יותר הוא שהן אוספות מידע על התנועות שלכם, השם שלכם ושל בני משפחותיכם, ושומרות אותו ברשומות שלהן. זה עלול להקל על רשתות ריגול ציוניות לפעול במצרים", כתב אבו ארייס בפייסבוק. 



על מנת להתמודד עם הסכנה, הציע מומחה הטכנולוגיה להקים חברות מצריות תחת פיקוח מדינתי, "במקום לתת לציונים את הפרטים שלנו ושל תנועותינו ולתת להם את הכסף שלנו".



אובר החלה לפעול במצרים לפני מספר שבועות וכמו בישראל, היא מעוררת זעם בקרב נהגי המוניות בקהיר, שצופים בחוסר אונים במתחרים הופכים לשירות המוניות הפופולרי ביותר בבירה. ביום רביעי נערכה הפגנה גדולה של נהגי המוניות, שדרשו מהממשלה לדחוף את אובר מחוץ למצרים.