דאעש משתכללים ומשתמשים בגז חרדל, אך במצב צבירה של אבקה. על פי דיווח ב"ניו יורק טיימס", לוחם דאעש העצור על ידי הצבא האמריקאי ומהווה מומחה לנשק כימי וביולוגי, תושאל על ידי בכירים בצבא לגבי אופן השימוש בחומר האסור, ובפרט לגבי תוכניותיה של קבוצה סונית מיליטנטית לנצל אותו למטרותיה. 



העצור, אשר מוחזק במתקן מעצר זמני בארביל, עיראק, זוהה על ידי בכירים בשם סלימאן דאוד אל אפארי, שעבד בעברו עבור התעשייה הצבאית של סדאם חוסיין. בכירים אמרו כי אל אפארי, המתואר על ידי הצבא כפעיל דאעש "משמעותי" ומאז שנלכד לפני חודש על ידי הקומנדו, סיפק לשוביו פרטים על האופן בו הארגון הפך גז חרדל לאבקה והעמיס אותו לתוך פגזי ארטילריה. אחד הבכירים אמר כי החומר לא היה מספיק מרוכז על מנת לגרום להרג, אך הוא יכול היה לגרום לנכות.



גורמים במשרד ההגנה טוענים כי לארצות הברית אין תכניות להחזיק את העצור או כל שבויים אחרים וכי הם יימסרו לשלטונות העיראקיים והכורדים לאחר סיום התשאול. הבכירים אמרו כי אין כוונה להקים מתקן שיחזיק בעצורים מדאעש לטווח ארוך, ונפסלה האפשרות לשלוח אותם למתקן הכליאה גואנטנמו ביי.



עד כה הכוחות האמריקאים נלחמו בדאעש בעיקר בפגיעות אוויריות בסוריה ובעיראק, אך לאחרונה ניתנה משימה לכוחות המיוחדים להרוג וללכוד את פעילי הארגון, על מנת לאסוף מודיעין.