ממשיך לספק הצהרות: המועמד לנשיאות ארצות הברית השנוי במחלוקת דונלד טראמפ, אמר היום (חמישי) כי הוא חושב ש"האסלאם שונא אותנו", כשהוא מבחין בין הדת לאסלאם הרדיקלי. טראמפ התראיין לאנדרסון קופר מה-CNN ואמר כי "השנאה העצומה" הגדירה את הדת. הוא טען כי המלחמה היא נגד האסלאם הקיצוני, אך הוסיף כי "זה מאוד קשה להגדיר, זה מאוד קשה להפריד מכיוון שאתה לא יודע מי נגד מי".



בתשובה לשאלה אם השנאה נמצאת "באסלאם עצמו", טראמפ התחמק: "אתה צריך להבין את זה, בסדר?" אמר לקופר, "אנחנו צריכים להיות ערניים מאוד, אנחנו צריכים להיות מאוד זהירים. אנחנו לא יכולים לאפשר לאנשים להגיע אל הארץ הזאת כשיש להם שנאה לארצות הברית".



כזכור, זו לא הפעם הראשונה בה טראמפ מגיע לכותרות לאחר שדיבר על האסלאם והמוסלמים ובחודש דצמבר הוא קרא לאסור זמנית על מוסלמים להיכנס לארצות הברית, "עד שנציגי המדינה יוכלו להבין מה קורה". למרות גינוי נרחב של הדברים, טראמפ לא חזר בו מההצעה.



בתו כך, השבוע טראמפ הפסיד לסנטור פלורידה מרקו רוביו, שניצח בבחירות המקדימות של המפלגה הרפובליקנית בפורטו ריקו. רוביו זכה ב-71% מכלל הקולות על האי, בעוד טראמפ זכה ב-13.1% מהקולות, טד קרוז ב-8.6% מהקולות וג'ון קייסיק עם 1.3% בלבד. בנוסף, קרוז גבר על טראמפ בפריימריז במדינות קנזס ומיין, במה שמכונה ה"סופר סאטרדיי". אך לא צריך עדיין לדאוג לטראמפ שכן למרות ההפסד בקנזס ובמיין, הוא ניצח בלואיזיאנה, בקנטקי, מיסיסיפי והוואי.