מכה מודיעינית קשה לארגון דאעש: פרטיהם האישיים של למעלה מ-20 אלף פעילי טרור בארגון דאעש, נחשפו ברשת הטלוויזיה הבריטית "סקיי ניוז". הג'יהאדיסטים שפרטיהם נחשפו מגיעים מ-51 מדינות, מסרו לארגון את הפרטים עם התגייסותם. המסמכים שנתפסו מכילים 23 שאלות בהן שמותיהם, כתובותיהם, סוג הדם והשלכתם של המצטרפים לארגון הטרור הקיצוני. 

בין המסמכים שנחשפו נכללים גם פרטיהם פעילים ידועים בארגון, כמו הראפר הבריטי עבדאל בארי, תושב לונדון, שהצטרף לארגון לאחר ששהה עם קבוצות קיצוניות בלבו ובמצרים. בנוסף לחשיפת פרטיהם של לוחמי דאעש המוכרים לרשויות, נחשפו עוד אלפים של לוחמים המגיעים ממדינות המערב ופרטיהם לא היו ידועים לרשויות. מדובר במכה קשה לארגון, שמשתמש בזרים על מנת להעביר כספים וציוד ולבצע פיגועים ביעדים מערביים. 
על פי העדויות שחושפים המסמכים, חלקם הגדול של המגויסים עברו קודם לכן ב"חממות" טרור אחרות כמו לוב, תימן, סודן ואפגניסטן. הדבר שהדהים את החוקרים הוא שלמרות הקריירה הג'יהאדיסטית הארוכה של חלק מאזרחי מדינות המערב, מעולם לא נעשה כל ניסיון לעצור או לעכב אותם והם הוסיפו להסתובב חופשי ברחבי העולם ולשרת את מטרות האסלאם הקיצוני. 

 
תרגום של השאלות במסמכים לאנגלים על ידי רשת סקיי. צילום: צילום מסך, SKY NES
תרגום של השאלות במסמכים לאנגלים על ידי רשת סקיי. צילום: צילום מסך, SKY NES

 
אחד הסעיפים המטרידים במסמכים הוא סעיף היחידה אליה הוצמדו הג'יהאדיסטים עם כניסתם לשטחי דאעש. אצל חלקם נכתב כי הם צוותו ל"גדוד השהידים" כוח שכל מטרתו היא לספק מחבלים מתאבדים, שאומנו והוכשרו אך ורק למטרה זו,  לשירות יחידות הארגון. במסמכים מופיעים מספרי הטלפון הנייד של חברי הארגון, רבים מהם פעילים ונמצאים אצל משפחותיהם של המחבלים, או אפילו אצל המחבלים עצמם. 
המסמכים הועברו לרשת החדשות הבריטית על גבי כונן USB נייד שנגנב מהמודיעין המשטרתי של הארגון, שתואר על ידי גורמים בשטחים הכבושים על ידי הארגון כ"יחידת הגסטאפו של דאעש", כשהם מתייחסים לאופיה האלים, הסודי והרצחני של יחידת המודיעין. הכונן נגנב מבכיר ביחידה שעל פי התיאורים "החזיק בכונן על גופו" אך הוא נגנב ממנו על ידי פעיל בארגון "הצבא הסורי החופשי" שהיה בעבר איש יחידת המודיעין של דאעש בסוריה. הפעיל העביר את הכונן לידי איש קשר של רשת החדשות הבריטית במקום מסתור בטורקיה. 
בעבר חשף עיתון ה"גרדיאן" הבריטי שורה של מסמכים שהושגו מבכיר הארגון, שכונה "המוח, מאחורי דאעש, חאג'י בכר, בהם פורטה התכנית הפעולה המנהלית של הארגון והאמצעים בהם התכוון הארגון להשתלט על המזרח התיכון. המסמכים נמצאו לאחר שבכר חוסל סמוך לעיר חאלב בצפון סוריה בקרב עם כוחות המורדים הסורים.