ארצות הברית לכדה את מנהל ייצור הנשק הקונבנציונלי והכימי של דאעש, כך הודיע היום (חמישי) משרד ההגנה האמריקאי. דובר הפנטגון, פיטר קוק, אמר כי סולימאן דאוד אל בקאר נתפס במבצע צבאי של הקואליציה בעיראק בחודש פברואר. 



בעקבות לכידתו של אבו דאוד והמידע שסיפק, ביצעה ארצות הברית תקיפות אוויריות שצמצמו את היכולות הכימיות של דאעש בעיראק. בפנטגון מאמינים שהמידע שהצליחו להוציא מאבו דאוד יאפשר לבצע מבצעים נוספים. 



אבו בקאר הועבר היום לידי העיראקים. לדברי קוק, הוא סיפק מידע אודות מתקני וייצור הנשק הכימי של דאעש, כמו גם על האנשים המעורבים בייצור.



אתמול דווח בניו יורק טיימס, כי סולימאן דאודאל אפארי, מומחה של דאעש לנשק כימי וביולוגי שנעצר על ידי האמריקאים, סיפק לשוביו פרטים על האופן בו הארגון הפך גז חרדל לאבקה והעמיס אותו לתוך פגזי ארטילריה. אחד הבכירים אמר כי החומר לא היה מספיק מרוכז על מנת לגרום להרג, אך הוא יכול היה לגרום לנכות. למרות השמות השונים, סביר להניח שמדובר באותו בן אדם שהפנטגון אישר היום כי לכד.



למרות ההצלחה שבתפיסת איש דאעש הבכיר, דובר הפנטגון הבהיר כי ארצות הברית לא מאמינה שהצליחה לחסל לחלוטין את היכולות הכימיות של המדינה האסלאמית.