מנהיג קוריאה הצפונית, קים ג'ונג און, הורה לערוך ניסויים נוספים בנשק גרעיני, ימים ספורים לאחר שהאו"ם אישר פה אחד סנקציות נגד המדינה בתגובה לניסוי הגרעיני ושיגור הטילי בחודשיים האחרונים, כל דווחה היום (שישי) סוכנות הידיעות הממשלתית KCNA. על פי הדיווח, קים צפה בשיגור של טיל בליסטי, אם כי לו צוין מתי קרה האירוע, ולאחר מכן הורה לרשויות פיונג יאנג לשפר את היכולות הגרעיניות באמצעות ניסויים נוספים.



"החבר היקר קים ג'ונג און אמר כי העבודה חייבת להתגבר על מנת לשפר את יכולת התקיפה הגרעינית, ופרסם משימות קרביות להמשך הניסויים הגרעיניים כדי לאמוד את העוצמה של ראשי הנפץ הגרעיניים החדשים", נכתב. המנהיג צוטט השבוע כאומר שהצבא הצפון קוריאני הצליח למזער את ראשי הנפץ הגרעיניים וכעת ניתן להרכבי אותם על טילים בליסטיים.



בתגובה להצהרה של קים, מסרה קוריאה הדרומית לסוכנות הידיעות רויטרס כי "זו התנהגות פזיזה וחסרת התחשבות מצד מישהו שלא יודע איך העולם פועל". 



בתחילת השבוע איימה פיונג יאנג על ארצות הברית וקוריאה הדרומית שתהפוך אותן ל"להבות ואפר" אם לא יבטלו תרגיל צבאי משותף. המועצה הצבאית העליונה של המדינה פרסמה הודעה בה היא מאיימת על פגיעה במטרות ברחבי קוריאה הדרומית, בסיסים של צבא ארצות הברית באוקיינוס השקט ואף במערב ארצות הברית: "אויבנו פועלים, עם דם בעיניהם, לפגיעה בזכויותינו ובריבונותנו. אם נלחץ על הכפתורים להשמדת אויבנו, בסיס הפרובוקציה שלהם יהפכו לים של להבות ואפר בין רגע", נכתב בהודעה. 



קוריאה הדרומית והצפונית נמצאות במצב מלחמה תחת הפסקת אש מאז שנות ה-50' המאוחרות. במשך שנים איימו השלטונות בצפון כי כוחות הצבא שלהם מכוונים עשרות אלפי קני ארטילריה לעבר סיאול, בירת קוריאה הדרומית ויביאו להרס חסר תקדים, אפילו במקרה של לוחמה מוגבלת בין שתי המדינות.

בשנה שעברה עלה מתח בין שתי המדינות לרמת שיא לאחר שהדרום הפעיל רמקולים המשדרים תעמולה בסמוך לגבול בין שתי המדינות, דבר שהביא את הרשויות בצפון קוריאה לסגור את אזור התעשייה המשותף בין שתי המדינות ולהכין את כוחות הצבא למצב של לחימה מידית. בחודש שעבר בצעה צפון קוריאה ניסוי גרעיני בפצצת מימן ומספר ניסויים בטילים בליסטיים, דבר שגרם לדאגה בקרב שכנותיה.