ארצות הברית ודרום קוריאה ביצעו היום (שבת) תרגילים משותפים, כחלק מסדרה בת שמונה שבועות של אימונים צבאיים המתרחשים פעם בשנה. זאת כשברקע ישנה עליה במתח האזורי עקב שיגורי הטילים באזור המפורז בצפון קוריאה. דובר משרד ההגנה של דרום קוריאה אמר כי מדובר בתמרונים המתבצעים ב"קנה המידה הגדול ביותר אי פעם", כשהם כוללים 300,000 חיילים דרום קוריאנים ולפחות 17,000 חיילים מצבא ארצות הברית. פלוגות קטנות של כוחות מאוסטרליה וניו זילנד השתתפו אף הם במבצעים.



לפי טענת הצבא האמריקאי מפקדת האו"ם עדכנה את צבא צפון קוריאה כי מדובר בתרגילים ש"אינם פרובוקטיבים". עם זאת, צפון קוריאה הגיבה באיום של "מהלומה גרעינית", זאת לאחר שבתקופה האחרונה שיגרה טילים לטווח קצר וחשפה נשק חדש, פצצות גרעיניות מיניאטוריות. המדינה הצפונית טוענת כי "התרגילים המשותפים שמבוצעים על ידי האויבים הם אימונים לא מוסווים למלחמה גרעינית. הם המכוונים לפגוע בריבונות של הרפובליקה הדמוקרטית של קוריאה. מכת המנע תהיה מהלומה גרעינית". כך לפי סוכנות ידיעות צפון קוריאנית.



הגנרל האמריקאי, ג'ון ג'נסן, האחראי לתרגילים התעקש כי הם אינם קשורים לעלייה במתחים. "אנחנו מתכננים את התרגיל כבר יותר משנה", אמר ועם זאת ציין כי התרגול אמור להוות אזהרה עבור צפון קוריאה. "בסופו של יום אנחנו מאמינים בשלום בעזרת כוח, והעוצמה של הברית היא באמונה שלנו במסוגלותנו להרתיע ולהימנע ממלחמה". 



חבר קבוצה קוריאנית המכנה את עצמה "פעולת שלום נגד מלחמה" אמר כי "התרגיל אינו הגנתי. זהו אקט מלחמתי. אני מקווה שהעמדות התוקפניות כולל אלו של צפון קוריאה, ייפסקו, ושתיווצר אווירה רגועה". יש לציין כי למרות ששביתת נשק נחתמה בין צפון ודרום קוריאה כבר לפני 60 שנה, שתי המדינות עדיין נמצאות טכנית במצב של לחימה.



התרגילים השנתיים נוטים להביא לעליית המתיחות עם השכנה הצפונית של סיאול, אך הפעם ישנה מתיחות גבוהה במיוחד כיוון שצפון קוריאה טענה כי בחנה את פצצת המימן השלה ושיגרה טיל. שתי הפעולות הפרו מספר רב של החלטות מועצת הבטחון של האו"ם והביאו לרגע נדיר של אחדות שם, כאשר הוחלט פה אחד להעניש את פיונגיאנג עם סנקציות נוספות.