הרשויות בסרביה מצאו היום (שני) שני טילי אוויר אוויר, שיועדו לאימונים, במטוס אזרחי שעשה את דרכו מלבנון לארצות הברית דרך בלגרד. הטילים התבררו כפרטי דמה של דגם "הלפייר", טיל מתוצרת אמריקאית. מדובר בדגם זהה לזה שהגיע לקובה בטעות בשנת 2014 והרשויות במדינה עדיין מסרבות להחזיר לאמריקאים. התגלית עוררה בהלה בשדה התעופה והחשד המידי היה שהטילים נועדו לשימוש של ארגון טרור.  

משרד התובע הכללי בסרביה דיווח כי הטילים נתגלו בתיבת עץ על ידי כלב גישוש של כוחות הביטחון הסרביים. הטילים הגיעו בטיסה מביירות שיועדה לעיר פורטלנד במדינת אורגון בארצות הברית.  
"המומחים שלנו עדיין מנסים לברר האם הטילים חמושים בראשי נפץ חיים או שמדובר בטילי דמה, כפי שנטען בעבר. הטילים נארזו לפי הנהלים והגיעו עם ניירת מתאימה" אמר מקור במשטרה הסרבית. מקורות אחרים טוענים כי הטילים לא הכילו כלל ראש נפץ ונועדו להדגמה חיה של תהליך הירי. מצבא לבנון נמסר כי מדובר בטילי הדמה שנשלחו בחזרה ליצרן בארצות הברית. 

"הטילים היו רכושו של צבא לבנון שעשה בהם שימוש במסגרת אימונים של כוחותיו, שהחליטו להחזיר אותם ליצרן לאחר שהשימוש בהם הסתיים, בתיאום עם היצרן ולפי התהליכים האדמיניסטרטיביים והחוקיים המתאימים", נאמר בהודעה של צבא לבנון, זאת מבלי להסביר מה עושה ציוד צבאי מובהק בטיסה מסחרית סדירה.