תואם מראש: בדמשק אומרים שההודעה שפרסם היום (שני) נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, לפיה כוחות רוסיה יבצעו נסיגה מסוריה, מתואמת עם משטר הנשיא בשאר אל-אסד. בהודעה שהוציאה לשכת הנשיא נאמר כי שתי המדינות הסכימו להפחית את הנוכחות של חיל האוויר הרוסי בסוריה, לאחר שסייע לכוחות המשטר להשיג הישגים צבאיים. עם זאת, רוסיה התחייבה להמשיך לסייע לסוריה להילחם בטרור. 



הרדיו הרשמי של סוריה דיווח, כי "ההישגים של הצבא הערבי הסורי, בסיוע חיל האוויר הרוסי במלחמה בטרור והשבת הביטחון והיציבות לכמה אזורים ברחבי סוריה, הם שהובילו להסכם הסורי-רוסי במהלך שיחת טלפון בין הנשיא בשאר אסד לנשיא ולדימיר פוטין. בשיחה סוכם בין שני המנהיגים להוריד את מטוסי חיל האוויר הרוסי בסוריה, בהתאם למצב בשטח כולל הפסקת האש. רוסיה הבטיחה להמשיך לתמוך במאבק הסורי בטרור".



הבסיס האווירי של רוסיה באזור לטקייה והבסיס הימי היחיד שלה במזרח התיכון בנמל טרטוס, ימשיכו לפעול כרגיל. עד כה לא ברור מתי תושלם הנסיגה הרוסית, ואם תופסק המתקפה האווירית של רוסיה ברחבי המדינה. האופוזיציה הסורית קידמה בברכה את ההודעה של מוסקבה על הסגת הכוחות. בהודעה רשמית נאמר, כי אם אכן תיושם ההחלטה של הקרמלין ברצינות, היא תדרבן את משטרו של אסד לקדם את שיחות השלום.



בינתיים, הפליטים הסורים בגרמניה חלוקים ברגשותיהם בנוגע לשיחות השלום בז'נבה, ונעים בין אי אכפתיות לבין תקווה שהפעם השיחות יישאו פרי. עלי עיסו אמר, כי "השיחות חשובות, במיוחד לאור הפסקת האש בין המשטר והאופוזיציה. יש לנו תקווה שמלחמת האזרחים תסתיים". הפליט הסורי רואה שהפעם גם המעצמות מעוניינות להביא לקץ המלחמה, אך במקביל הוא מודאג מעקשנותו של אסד. "אני לא סבור שמשטר אסד יוותר בקלות על השלטון", הוא אומר. "אני חושש שרק השמות ישתנו, והמצב יישאר על כנו".



העיתונאית הסורית שמתגוררת בגרמניה, יארה והבי, סבורה כי "יש תקווה בקרב הסורים שהמלחמה תסתיים, מאחר והפעם העולם כולו מעוניין בסיומה. מדינות אזוריות גדולות היו להן אינטרסים להבעיר את סוריה, אך היום מדינות בכל העולם מעוניינות ברגיעה". לדבריה, רק בחירות שקופות בפיקוח האו"ם עשויות להביא לדחיפה גדולה של הפתרון שיהיה מקובל על כל הסורים, וזה מה שמנסים להגיע אליו כעת בשיחות.