מאות לוחמי חיזבאללה נסוגים בהפתעה מסוריה, כך דיווח היום (שלישי) אתר ג'נוביה הלבנוני. על פי המידע, מאות מלוחמי מלציית חיזבאללה שנלחמו לצד משטרתו של הנשיא הסורי בשאר אל אסד, החלו כבר ביום ראשון אחר הצהריים לשוב אל בתיהם בדאחייה שבדרום ביירות, במה שנראה כהפתעה גמורה. על פי הדיווח, אנשי הארגון נסוגים בצורה אינטנסיבית ובלי הודעה מוקדמת.



עוד דווח כי "הנסיגה הבלתי מוסברת שאושרה ע"י מקורבים לארגון, מתרחשת שבוע בלבד לאחר שנמסר כי חיזבאללה מעביר את כוחותיו ליד העיר זבאדני, כדי לשוב ולתקוף אותה מיד בתום הפסקת האש". האתר הודיע כי "הפצצה שהטיל נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, שהחל להוציא את כוחותיו הראשיים שתומכים בצבא סוריה, והמדינה הם הגורמים הראשי להפיכת התוכנית המלחמתית של חיזבאללה ומתקפה לנסיגה". 

בתוך כך, נשיא לבנון לשעבר מישל סלימאן צייץ בדף הטוויטר שלו וכתב כי "לפני הודעת מוסקבה על נסיגה מסוריה יש צורך ליישם את ההכרזה על צורך חיוני בנסיגת חיזבאללה מסוריה".


כ-1,500 מלוחמי הארגון נהרגו


יש לציין כי מלציית חיזבאללה נלחמת לצד משטרו של אסד בחזיתות רבות, בעיקר בעימותים המתנהלים בצפון סוריה ובפרבריה של דמשק הבירה. עד כה, נהרגו מאות מלוחמי הארגון בלחימה בסוריה, והארגון ספג גם הפסדים כספיים. על פי הערכות, נהרגו בין 1,300 ל-1,500 מלוחמי הארגון במלחמה בסוריה.
על פי הערכות ישראליות שמצוטטות ע"י אתרים המזוהים עם האופוזיציה בסוריה, עד אמצע דצמבר נהרגו בין 1,500 ל- 1,600 מלוחמי הארגון המהווים שליש מהכוח הלוחם שלו.

 
בתוך כך, שר החוץ של איראן מוחמד זריף, בירך על הודעת הנשיא פוטין על נסיגת הכוחות בסוריה, בהודעה אותה כינה "צעד חיובי למען הפסקת האש". בהצהרה שלו לכתבים בתום פגישתו עם שרת החוץ האוסטרלית, שרת ההגירה של אוסטרליה ושר המסחר האוסטרלי, הוא אמר כי הפסקת אש חלקית היא טובה ו"נסיגת רוסיה מוכיחה שככל הנראה הם הבינו שאין צורך בשימוש בכוח כדי להגן על הפסקת האש הזו". לדבריו, הקהילה הבינלאומית, בעצם הוצאת ארגוני דאעש וג'בהת א-נוסרה מהמשוואה של הפסקת האש "מעבירה מסר" אל ארגון המדינה האסלאמית ולכל הקבוצות הקיצוניות שהמלחמה נגדן לא תיפסק". 


תושבי סוריה לאחר הפצצה מהאוויר במחוז אידליב, הנשלט בידי המורדים, ינואר 2016. צילום: רויטרס