שר המשפטים הבריטי, מייקל גוב, הידוע כיריבו הפוליטי של ראש ממשלת בריטניה דיוויד קמרון, התבטא היום (שלישי) נגד תנועת החרם הבינלאומית על ישראל. לדבריו, "ישראל מתמודדת עם מתקפת דעות קדומות נגד קיומה. תנועת ה-BDS טוענת כי היא פועלת נגד אפרטהייד, אבל מפעילה בדיעבד שיטות של אפרטהייד בכך שהיא קוראת להחרים אקדמאים יהודים, חברות יהודיות ואת הנגינה היהודית. עלינו להביע סולידריות עם היהודים ועם זכותם לריבונות לאומית". את הדברים אמר גוב בוועידה הפרלמנטרית הבינלאומית למאבק נגד אנטישמיות בברלין.
 
עוד אמר שר המשפטים לחברת הכנסת ציפי לבני, שהשתתפה בוועידה, כי משרדי החוץ, המשפטים והפנים הבריטיים יגבילו תביעות נגד בכירים ישראלים שמגיעים לבריטניה. לדברי גוב, המשרדים פועלים כעת לצמצם ולהגביל את היכולות להגיש תביעות נגד קצינים ובכירים ישראליים שמגיעים לבריטניה בגין פשעי מלחמה במסגרת החוק הבינלאומי.
 

אנטישמיות בתחפושת

לבני, שנאמה בכנס, אמרה שלישראל יש את הזכות המלאה להגן על עצמה ממתקפות טרור. היא הוסיפה כי "זה מדאיג מאוד שהעולם משתף פעולה עם איראן, מדינה שמפיצים בה שנאה כלפי יהודים, ומובילים בהכחשת שואה. לא ייתכן שבשעה שאנחנו מדברים פה על אנטישמיות, באיראן שאתם מחבקים מתקיימת תחרות קריקטורות של יהודים", אמרה לבני.

ציפי לבני, "באיראן שאתם מחבקים". צילום: מרק ישראל סלם
ציפי לבני, "באיראן שאתם מחבקים". צילום: מרק ישראל סלם

 

עוד אמרה לבני כי ה-BDS מסתיר "אנטישמיות בתחפושת של ביקורת עניינית. ה-BDS לא בעד הקמת מדינה פלסטינית אלא בעד החרבת מדינת ישראל כמדינה יהודית", כך לדבריה. כמו כן, נפגשה לבני עם שר החוץ הגרמני שטיינמאייר ושוחחה עמו על האתגרים של אירופה, המצב במזרח התיכון והבהירה כי לא צריך למהר לתת לאיראן לגיטימציה ממשלתית או כלכלית לאור התנהלותה מאז ההסכם.