נהג אובר המואשם ברצח שישה אנשים במישיגן ב-20 בפברואר, ג'ייסון דלטון, הסביר את המניע למעשה למשטרה: אפליקציית אובר השתלטה על "מוחי וגופי", כך אמר. עוד הוסיף דלטון כי האפליקציה של חברת "אובר" גרמה לו להוציא לפועל את מסע ההרג ההמוני. דלטון, בן 45, ביצע את הירי בזמן שעבד עבור החברה, המנהלת אפליקציה לשיתוף נסיעות ובפועל מתפקדת כמו חברת מוניות. לדברי דלטון, "כשנכנסתי לאפליקציה, היא החלה לגרום לי להרגיש כמו בובה", כך אמר לחוקריו. הוא טען כי תוכנת הסמאטרפון שמפעילה אובר אמרה לו להרוג את קורבנותיו. למרות שאף אחד מהקורבנות היו לקוחות אובר, המשטרה מסרה כי דלטון המשיך לאסוף נוסעים בזמן מסע ההרג שלו בקאלאמאזו, עיר קטנה הנמצאת כ-241 קילומטר מדטרויט. אובר הסבירה אז כי דלטון עבר בדיקות רקע, אך לא נמצא לו כל עבר פלילי.
 

ראשו של השטן


החוקרים הפיצו את אמירותיו של דלטון בתגובה לבקשה לחופש המידע שהוציאה תחנת טלוויזיה מקומית. לפי מסמכים שיצאו לאור ביום שני, דלטון אמר כי "פרה עם קרניים שנראית כמו ראשו של השטן" הופיעה על מסך הטלפון שלו ונתנה לו משימות. אחד החוקרים כתב בדוח: "שאלתי את דלטון מדוע לקח את נשקו לעבודה באותו לילה, והוא השיב כי אפליקציית אובר אמרה לו לעשות כן".

דלטון מואשם בירי בשמונה אנשים, ברצח של שישה בטווח זמן של חמש שעות. המשטרה אמרה כי דלטון לא הכיר אף אחד מקורבנותיו, ונראה כי הם נבחרו בצורה אקראית. לדבריה, דלטון יעבור בדיקה נפשית בהוראת בית המשפט, שתוצאותיה לא יפחיתו במידת האחריות הפלילית שלו עבור הירי. אם יורשע, דלטון יוכל לקבל מאסר עולם. במדינת מישיגן אין עונש מוות.