שני בני אדם נהרגו ושבעה נפצעו לפחות בפיגוע התאבדות שאירע באיסטנבול הבוקר (שבת) ברחוב קניות הומה אדם במרכז העיר. בתחילת השבוע, פיצוץ עז נוסף אירע בלב בירת טורקיה, אנקרה, והביא למותם של 25 בני אדם ולפציעתם של 75.



על פי דיווח ערוץ הטלוויזיה הטורקי TRT, הפיצוץ אירע לאחר שמכונית תופת התנגשה במכוון באוטובוס. מדיווחים עולה כי באזור הפיצוץ שוכנים משרדי ממשלה. הפיצוץ התרחש ברובע קיזילאי כשמכונית, ככל הנראה ממולכדת, התנגשה באוטובוס ואש פרצה כתוצאה מהפיצוץ.




עשן היתמר ממקום הפיצוץ ונראה ממרחק של שניים וחצי קילומטרים, כך מסר אחד העדים לסוכנות הידיעות "רויטרס". עוד נודע כי הפיצוץ אירע ליד הפארק המרכזי גובן המשמש גם מרכז עסקי, שנמצא בסמוך לתחנה מרכזית גדולה. הפיצוץ אירע פחות מחודש לאחר שפיצוץ מכונית תופת במרכז העיר הביא למותם של 29 בני אדם. פעילים כורדים לקחו אחריות על התקפה זו.



בשנה האחרונה, טורקיה עמדה בפני פיגועי תופת גדולים. בחודש שעבר נהרגו כ-29 בני אדם ויותר מ-60 נפצעו בפיצוץ מכונית תופת בלב אנקרה, ואז הטילה טורקיה את האחריות על מיליציות כורדיות. בחודש אוקטובר נהרגו יותר מ-100 איש בפיצוץ שתי מכוניות תופת בעצרת פרו-כורדית מחוץ לתחנת הרכבת הראשית של אנקרה. אז הטילו שלטונות טורקיה את האחריות על דאעש.