טרור באיסטנבול: טורקיה הודיעה היום (שבת) כי אחת ההרוגות  במתקפת הטרור שאירעה היום (שבת) באיסטנבול היא ישראלית. מאוחר יותר הודיעה התקשורת הטורקית כי ישנם שני ישראלים נוספים בין ההרוגים. בתוך כך, מטוס של מד"א ימריא הערב מישראל לאיסטנבול בשעה 18:30. עד כה ידוע כי ישנם 9-10 פצועים ישראלים נוספים, חלקם קשה. הם מאושפזים בארבעה בתי חולים שונים. שישה ישראלים נוספים מוגדרים כמנותקי קשר. מנכ"ל משרד החוץ דורי גולד יקצר את השתתפותו בועידת איפא"ק כדי להגיע מחר לאיסטנבול, בתיאום ממשלת טורקיה. 



קבוצה של 14 ישראלים נפגעה בפיגוע. ה-14 שהו במסעדה ברחוב קניות הומה אדם בעיר ליד כיכר טקסים, כשמחבל מתאבד הגיע למקום והתפוצץ. במשרד החוץ נערכים דיוני חירום בנושא כרגע. הישראלים מטופלים בבתי חולים שונים בעיר. חלקם עדיין מנותקי קשר. ח"כ איימן עודה פרסם כי שישה מהנפגעים באירוע הם ערבים-ישראלים.  


תיעוד פיגוע ההתאבדות באיסטנבול
 
תיעוד הפיגוע באיסטנבול
תיעוד הפיגוע באיסטנבול

 

אחת מהישראליות שנפגעו במתקפה עדכנה בפוסט בחשבון הפייסבוק שלה: "אני בסדר. פצועה קל אחרי הפיגוע. נמצאת בבית החולים ומתפללת שכל האנשים שאני אוהבת יצאו בשלום. התפללו איתי". 
פצוע נוסף כתב פוסט דומה, והוסיף כי ישראלים נוספים מאושפזים בארבעה בתי חולים באזור.
 ראש הממשלה בנימין נתניהו מקבל עדכונים שוטפים מחדר המצב של משרד החוץ בעקבות הפיגוע. הוא הורה לתגבר את כח האדם בקונסוליה באיסטנבול, זאת כדי להתמודד עם האירוע, והנחה להשיב לארץ את הישראלים שנפגעו. בפיגוע, שאירע בשעות הצהריים, נהרגו ארבעה בני אדם ונפצעו כעשרים נוספים. 

בשנה האחרונה, טורקיה עמדה בפני פיגועי תופת גדולים. בחודש שעבר נהרגו כ-29 בני אדם ויותר מ-60 נפצעו בפיצוץ מכונית תופת בלב אנקרה, ואז הטילה טורקיה את האחריות על מיליציות כורדיות. בחודש אוקטובר נהרגו יותר מ-100 איש בפיצוץ שתי מכוניות תופת בעצרת פרו-כורדית מחוץ לתחנת הרכבת הראשית של אנקרה. אז הטילו שלטונות טורקיה את האחריות על דאעש.