הרגע המצמרר שבו מחבל מתאבד החליט לקחת את חייהם של חפים מפשע בטורקיה, תועד במצלמות האבטחה ברחוב הומה במרכז איסטנבול. קבוצה של לפחות 14 ישראלים נפגעה במתקפת הטרור היום (שבת) באיסטנבול. הארבעה עשר שהו במסעדה ברחוב קניות הומה אדם בעיר ליד כיכר טקסים, כשמחבל מתאבד הגיע למקום והתפוצץ. במשרד החוץ נערכים דיוני חירום בנושא כרגע. הישראלים מטופלים בבתי חולים שונים בעיר. חלקם עדיין מנותקי קשר. ח"כ איימן עודה פרסם כי שישה מהנפגים באירוע הם ערבים-ישראלים.


אחת מהישראליות שנפגעו במתקפה עדכנה בפוסט בחשבון הפייסבוק שלה: "אני בסדר. פצועה קל אחרי הפיגוע. נמצאת בבית החולים ומתפללת שכל האנשים שאני אוהבת יצאו בשלום. התפללו איתי". פצוע נוסף כתב פוסט דומה, והוסיף כי ישראלים נוספים מאושפזים בארבעה בתי חולים באזור.
תיעוד פיגוע ההתאבדות באיסטנבול
 

ראש הממשלה בנימין נתניהו מקבל עדכונים שוטפים מחדר המצב של משרד החוץ בעקבות הפיגוע. הוא הורה לתגבר את כח האדם בקונסוליה באיסטנבול, זאת כדי להתמודד עם האירוע, והנחה להשיב לארץ את הישראלים שנפגעו. 

בפיגוע, שאירע בשעות הצהריים, נהרגו שלושה בני אדם ונפצעו כעשרים נוספים. 

בשנה האחרונה, טורקיה עמדה בפני פיגועי תופת גדולים. בחודש שעבר נהרגו כ-29 בני אדם ויותר מ-60 נפצעו בפיצוץ מכונית תופת בלב אנקרה, ואז הטילה טורקיה את האחריות על מיליציות כורדיות. בחודש אוקטובר נהרגו יותר מ-100 איש בפיצוץ שתי מכוניות תופת בעצרת פרו-כורדית מחוץ לתחנת הרכבת הראשית של אנקרה. אז הטילו שלטונות טורקיה את האחריות על דאעש.