האם חמאס מתכחש לתנועת האם שלו על מנת לזכות מחדש בחסדיה של מצרים? העיתון א-שארק אל אווסט, היוצא בלונדון, דיווח היום (שני) כי ארגון הטרור הסיר את השלטים של האחים המוסלמים מהרחובות ומהמסגדים ברצועת עזה. על פי הדיווח, מחלקת העבודות הציבוריות החלה להסיר את הכרזות של מנהיגים בכירים של האחים המוסלמים, כולל זו של מייסד התנועה חסן אל בנא ושל נשיא מצרים המודח מוחמד מורסי.



עוד נמסר, כי חמאס החליט להסיר את הססמאות הדתיות של האחים המוסלמים שהופיעו במסגדים ברצועה.



בנוסף, הסיר הארגון שלט גדול שהיה תלוי בשנים האחרונות במרכז עזה ועליו היו תמונות של מנהיגי קטאר הקודמים, נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן ושני מנהיגי חמאס הבכירים, איסמעיל הנייה וחאלד משעל. כל השלט נכתב גם: "ירושלים מחכה לגברים".



במקום השלט הזה, הניפו בחמאס כרזה אחרת, האומרת: "ההתנגדות לא מכוונת את נשקיה כלפי חוץ, המצפן שלנו מכוון לשחרור פלסטין". הכוונה היא ככל הנראה לשלוח לקהיר מסר, לפיו הארגון לא יתערב בענייניה הפנימיים.



הצעד של חמאס באה בעקבות דיווחים שמצרים דרשה שחמאס יגדע את קשריו עם האחים המוסלמים ולא יראה נוכחות בחצי האי סיני, בתמורה לפתיית מעבר רפיח ואי הצפת מנהרות חמאס.



מוקדם יותר החודש הגיעו שלושה בכירי חמוס לקהיר על מנת לנסות לאחות את הקרע בין הנהגת ארגון הטרור למצרים. הביקור מגיע שבוע לאחר שמצרים האשימה את חמאס בלקיחת חלק בהתנקשות בתובע הכללי במצרים, הישאם באראקת, אותן חמאס דחה בטענה כי מדובר ב"טענות פוליטיות".



מצרים, שבאופן היסטורי העניקה גיבוי מדיני לארגון הטרור, שימשה בעבר כמתווך בין ישראל לחמאס בעימותים בין הארגון לישראל ואף שמשה כצד שלישי בשיחות בין ארגון אש"ף לחמאס. אך לאחר התדרדרות המצב בחצי האי סיני וחשיפת תמיכת חמאס בארגון דאעש בחצי האי, חלה התרחקות בין מצרים וחמאס, כשהמדינה הערבית הגבירה את המצור על גבולותיה עם הארגון ומשמידה את מנהרות האספקה שלו.