התבטאות יוצאת דופן: המועמד לנשיאות מטעם המפלגה הרפובליקנית דונלד טראמפ, אמר הערב (שני) במהלך מסיבת עיתונאים כי על המדינות שמקבלות סיוע צבאי מארצות הברית לשלם בעבורו וכשנשאל האם ישראל תהיה צריכה גם היא לשלם על הסיוע, השיב טראמפ בחיוב.



טראמפ צפוי לשאת נאום בוועידת איפא"ק, הלובי האמריקאי למען ישראל וזאת למרות שבמשך השבוע האחרון עורר תגובות נזעמות להופעתו הצפויה במקום. אף על פי הפרסומים, לא פחות מ־300 רבנים ואישי ציבור יהודים אורתודוקסים צפויים לקום ולצאת בהפגנתיות מהאולם כאשר טראמפ ידבר. עצם ההזמנה של טראמפ לוועידת איפא"ק הצליחה להרגיז לא מעט מאנשיה. מחוץ למקום התקבצו מפגינים והיו מי שפשוט החרימו את הוועידה כולה. האמירה הזאת מצטרפת לאמירות בעייתיות נוספות של טראמפ בנוגע ל"כסף היהודי" וכן להיעדר גינוי חד משמעי למנהיגי הארגון הגזעני, הקו קלוקס קלאן.



טראמפ עצמו, כשנשאל על המחאה המתוכננת נגדו אמר כי "נראה מה יקרה. לא תמצאו אדם שהוא פרו־ישראלי יותר ממני. אני חושב שלעשות עסקה (בין הישראלים לפלסטינים - י"ק) הנו האינטרס של ישראל. אני לא מכיר יהודי אחד שלא רוצה שתהיה עסקה בין הצדדים, עסקה טובה, ראויה".



הילרי קלינטון בוועידת איפא"ק. צילום: Getty images
הילרי קלינטון בוועידת איפא"ק. צילום: Getty images



מוקדם יותר, המועמדת מטעם המפלגה הדמוקרטית לנשיאות ארצות הברית, הילרי קלינטון , נאמה בכנס של איפא"ק ואמרה: "דבר ראשון שאעשה כשאבחר הוא להזמין את ראש ממשלת ישראל לבית הלבן לביקור". קלינטון התייחסה לברית ארצות הברית-ישראל ואמרה: "שיתוף הפעולה בין ישראל לארצות הברית הציל הרבה מאוד חיים של ישראלים במהלך התקפות הטילים על ישראל. אם אהיה נשיאה לא נאפשר לאיש לחשוב שאפשר להפריד בין ישראל לארצות הברית ולפגוע במחויבות הזאת". עוד אמרה קלינטון: "אמריקה זקוקה לישראל חזקה. ארצות הברית חייבת להמשיך ולספק לישראל מערכות הגנה ואת הטכנולוגיה המתוחכמת ביותר כדי להגן על בטחונה". היא הוסיפה כי "כולנו חולקים את אותה מחויבות בלתי מתפשרת לשלומה וביטחונה של ישראל".