אחרי שהכריזו על ארגון חיזבאללה השיעי כארגון טרור, מתחילים כוחות הביטחון במדינות המפרץ לטפל במי שמזוהים עם הארגון, מכינים את רשימת המיועדים לגירוש, ואף מונעים ממי שמזוהים עם הארגון הלבנוני להיכנס לתחומן, כפי שנעשה באיחוד האמירויות, בבחריין ובערב הסעודית.



כך למשל, העיתון הכוויתי הממסדי "אל־קאבס" דיווח אתמול בידיעה הראשית שלו כי "גורשו 11 לבנונים ושלושה עיראקים, שהמודיעין המקומי הודיע כי הם שייכים לארגון הטרור חיזבאללה". העיתון גם ציטט מקור ביטחוני שאמר כי "מנהל ענייני האזרחות והדרכונים, גנרל מאזן ג'ראח, הקים צוות מיוחד שתפקידו מעקב ותיאום עם כוחות הביטחון לגירוש מי שאינם רצויים במדינה". עוד נכתב כי "מנגנוני הביטחון הכינו רשימה חדשה של לבנונים ועיראקים, שיש לגרשם מהארץ למען האינטרסים הציבוריים".



העיתון "א־ראי" ("חוות דעת") עסק אתמול בכותרתו הראשית בניסיונות של איראן "לפתוח דף חדש עם מדינות המפרץ" והציג את התנאי לכך: הפסקת ההתערבות האיראנית בעניינים הפנימיים של מדינות המפרץ הערביות. העיתון הביא פרטים נוספים על אנשי חיזבאללה המגורשים וטען כי מדובר בכל מי שתמך בארגון הטרור כלכלית, תקשורתית או פוליטית. הרשימה כוללת גם אנשי תקשורת ואנשי עסקים, שנפגשו עם אנשי חיזבאללה או היו בקשר עם אנשיו.



עוד חושף העיתון כי לפחות שישה אנשים נמנעו מלהיכנס לכווית מאז ההכרזה על חיזבאללה כארגון טרור, ואילו לחמישה אחרים בוטלה אשרת השהייה, כולם אנשי תקשורת שעובדים בערוץ "אל־מנאר", ועיתון יומי - כנראה "אל־אחבאר" הלבנוני. לשניים נוספים ניתנה ארכה של חודשיים כדי לעזוב את כווית.