ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נאם היום (שלישי) בפני ועידת איפא"ק, וזאת לאחר שהמועמדים לנשיאות ארצות הברית דונלד טראמפ והילרי קלינטון נאמו בה הלילה. איפא"ק הוא הלובי האמריקאי למען ישראל. רה"מ פתח את דבריו בהבעת תנחומים למשפחות הרוגי מתקפת הטרור בבריסל שאירעה הבוקר, מתקפה שאותה כינה: "שרשרת התקפות מפריז לסן ברנרדינו, לאיסטנבול, לחוף השנהב, ועכשיו לבריסל".

לדברי נתניהו, "זה לא שאנו יכולים להציע להם את בריסל, איסטנבול, קליפורניה או אפילו את הגדה המערבית, כי מה שהם מחפשים זה רק את השמדתנו והשליטה המלאה שלהם. בכל המקרים, לטרוריסטים אין שום סיבה למעשה. המטרה היא לא לפגוע באנשים – וזה לא יספק אותם. הם ירצו רק לראות את ההרס וההשמדה שלנו, זה לא יקרה – אנחנו לא נעלם. הדרך היחידה לנצח את אותם הטרוריסטים היא לחבור ולהלחם בהם ביחד. כך נחסל את הטרור".

נתניהו התייחס לסיוע הביטחוני שישראל מקבלת מארצות הברית ואמר כי "ארצות הברית נותנת לישראל את כל הכלים להגן על עצמה, ואנחנו מקווים לסיים בקרוב את ההסכם החדש לסיוע הצבאי". הוא הודה לנשיא אובמה ואמר: "בארצות הברית יודעים שישראל היא אי של חירות ודמוקרטיה בים הייאוש והאלימות שסובב אותנו, לכן אני מאמין שישראל לא תהיה נושא שיפלג את האמריקנים, אלא דווקא נושא שיאחד אותם".
 
נתניהו הוסיף כי "הדרך האחת והיחידה להביס את הטרוריסטים היא לדבוק יחד ולהילחם בהם באחדות פוליטית ובבהירות מוסרית. אני רוצה להודות להנהגת איפא"ק ולכל אחד ואחד מכם על התמיכה שלכם בישראל ועל עמדתכם החד משמעית במהלך הדיון על עסקת הגרעין עם איראן למען ביטחוננו. הדיון הזה לא ערער את האחדות הבלתי ניתנת לניתוץ בין ישראל וארצות הברית. שנה אחר שנה, רוב מוחלט של אמריקנים ניצב לצד ישראל. ישראל היא אי של חירות, דמוקרטיה ויציבות בים של רודנות, אלימות ואי יציבות שמתקיף את כולנו".
 

רצון פוליטי

נתניהו פנה לנתח את המצב הפוליטי במזרח התיכון ואת מדיניות האו"ם כלפי ישראל: "למרות שיותר ויותר מדינות מחבקות את ישראל, יש אחרות שרוצות להשמיד אותה. ישראל מופלית לרעה יום אחר יום באו"ם ובמועצת זכויות האדם. ישראל היא היחידה שדנים בה באופן קבוע, לא איראן, לא צפון קוריאה, לא סוריה - רק ישראל. 20 החלטות עוינות מתקבלות נגדה באו"ם שנה אחר שנה. יש כאלה הרוצים לכפות תנאים על ישראל במועצת הביטחון והתנאים הללו יהיו מוטים נגדנו, כך שמאמץ כזה יעביר מסר לפלסטינים שהם יכולים לדקור את דרכם למדינה. לא מדינה לצד ישראל, אלא מדינה במקום מדינה".
 

נתניהו הביע את מוכנותו להתחיל במשא ומתן עם הפלסטינים, אך לדבריו, "הנשיא עבאס לא מוכן לעשות זאת. יש רצון פוליטי בירושלים, אבל אין רצון פוליטי שם ברמאללה. במהלך חמש השנים האחרונות עבאס סירב לדבר איתי אפילו לדקה, אבל זה לא אומר שהוא שקט. הוא עזר לגדל דור חדש של פלסטינים צעירים עם שנאה רצחנית ליהודים". לאחר שהקרין סרט וידאו ובו נראית ילדה פלסטינית, אמר נתניהו כי "הילדה הקטנה הזו לא נולדה שונאת, לימדו אותה לשנוא. כמו הפלסטיני שרצח את טיילור פורס, האזרח האמריקני. שמעתם על איזה צעיר מרשים היה טיילור. אבו מאזן אמר על הרוצח שלו שהוא גיבור ושהיד".
 
נתניהו פנה לשוחח על תוכנית הטילים הבליסטיים של איראן, והודה לנשיא אובמה על הסנקציות שהטיל עליה. הוא חתם במסר מאיים לאיראן: "איראן צריכה לזכור את הדבר הבא - היום יש לנו חיצים משמעותיים משלנו".