הבהלה אחרי הפיגועים בבריסל: נוסעים רבים שהיו אמורים לטוס היום (שלישי) מישראל לבלגיה נראו חסרי אונים בנמל התעופה בן גוריון. חלקם הצליחו למצוא טיסות ליעדים אחרים, אך היו כאלה שנותרו אובדי עצות, זאת בעקבות פיגועי הטרור בבלגיה בהם נהרגו 34 בני אדם. "הייתי צריכה לטוס עם חברת 'בראסלס איירליינס', אך הודיעו לנו שהטיסה בוטלה", סיפרה שרית. "תכננו לטוס למדריד דרך בריסל. אחרי טלפונים רבים סוכנת הנסיעות שלנו הצליחה למצוא לנו מקום בטיסת אליטליה לרומא, ומשם נמשיך לספרד". היא הוסיפה: "היינו במשך למעלה משעה במצב של חוסר ודאות, אבל אני שמחה שבסוף מצאנו מקום בטיסה".



לעומתה, טים, תייר מגרמניה המתגורר בבריסל, היה חסר אונים: "הייתי צריך לחזור לבריסל אבל ביטלו לי ברגע האחרון את הטיסה בגלל מה שקרה", סיפר. "כבר עזבתי את המלון ואין לי לאן לחזור. אני מנסה לברר עם עוד חברים אולי תהיה טיסה אחרת למקום אחר, ומשם נמשיך לבריסל או אפילו למקום אחר. אני מאוד עצוב על מה שקרה, הטרור מכה בכל מקום".



גם נוסעים ליעדים אחרים היו במשך שעה ארוכה במצב של אי ודאות בשל ההנחיה שניתנה על ביטול טיסות מאירופה לישראל, ולא היה ברור אם טיסות ייצאו מנתב"ג ליעדים באירופה.



מקום הפיצוץ באזור הצ'ק-אין בבריסל. צילום: טוויטר
מקום הפיצוץ באזור הצ'ק-אין בבריסל. צילום: טוויטר



לאחר שבוטלה ההנחיה רבים נשמו לברכה: "אני יוצאת לטיול של כמה ימים ברומא ואין בי פחד. מה שצריך לקרות יקרה בכל מקום", אמרה ענת נדה. "יש לי בן המתגורר בווינה ויש לי שלושה נכדים ואני חוששת יותר להם כי הם לומדים בגן יהודי, וזה מפחיד. למרות הכל הכי בטוח בישראל. החשש הוא שתוך 50 שנה אירופה תהפוך לאסלאמית".



שרה שהייתה בדרכה לטיסה לווינה אמרה: "בהתחלה חששנו ואמרו לנו שהטיסה תתבטל אבל אחרי פחות משעה אמרו שהטיסה יוצאת. חששות מלווים אותנו בכל מקום ואני לא רוצה לחשוב על זה". עירית שהייתה גם היא בדרכה לווינה אמרה כי "למרות שבהתחלה אמרו שטיסות בוטלו ידעתי שבסוף אטוס".


על לוח הטיסות בנתב"ג הופיע ביטול הטיסה לבריסל ומרשות שדות התעופה נמסר כי טיסה נוספת שאמורה להגיע מבריסל עלולה להתבטל, אך עדיין לא התקבלה הודעה רשמית על כך: "הקמנו חדר מצב מיוחד בנתב"ג, שעוקב אחר הנעשה ומעדכן מידית".



מטוס של חברת אל על שיצא הבוקר לבריסל נחת בשל הפיגוע בנמל התעופה סכיפהול באמסטרדם. בחברה הבהירו שההנחיה נעשה בהתאם לרשויות באירופה באל על הבהירו עם זאת כי כל הטיסות המתוכננות לאירופה ייצאו לפי שעה כמתוכנן ונעשה המעקב אחר הנעשה". בני אדם