בקהילה היהודית בבריסל חיכו בציפייה רבה לאירועי חג פורים, שהיו אמורים להתקיים מחר בעיר, ולהיות מוקד לחגיגות, אך בעקבות פיגועי הטרור, כל אירועי הפורים בוטלו לחלוטין, בעיקר לאור ההודעה לפיה תושבי העיר מתבקשים להישאר בבתיהם, במידת האפשר, בימים הקרובים. הרב מנחם מרגולין, מנכ"ל איגוד הארגונים היהודיים באירופה שמשרדו צמוד לתחנת המטרו מלביק, שבה אירע אחד הפיצוצים, סיפר על הבוקר הקשה שעברו: "אנחנו ממש דקת הליכה מתחנת המטרו, כך שאנחנו עוברים זמן קשה ביותר.



"הקהילה היהודית כאן בבריסל ובאירופה בכלל לא מופתעת. אנחנו עדים להתרעות תקופה ארוכה. למרות השוק שעברה העיר, אנחנו לא הופתענו. ברור שיש חשש ולחץ, אבל ממש לא הופתענו עם כל מה שקורה בעיר. זה היה רק עניין של זמן פיגוע שכזה". הרב מרגולין שיחזר את הבוקר הקשה והוסיף. "פינינו משפחה משפחה מבית הספר היהודי". אמר הרב מרגולין, "חששנו מפיגועים נוספים ויצרנו קשר עם המשפחות. כדי לא ליצור בהלה, ביקשנו שיקחו אחד אחד את הילדים. מאז כל המשפחות בבית. נשמעים להוראות שירותי הבטחון".


הרב מרגולין משוכנע כי בבריסל קיימים תאי טרור נוספים: "העובדה שהמחבל מבריסל התחבא כאן בעיר כמה חודשים מעידה שיש מי שעזר לו ולכן לדעתי זה לא האירוע האחרון שנראה כאן. השגרה כרגע היא קשה. הרגשה של חוסר בטחון. אירועי החג מבוטלים כרגע ואנחנו נשמעים להוראות כוחות הביטחון". בדרך כלל, מוביל הרב מרגולין את המאבק באנטישמיות העולה באירופה. רק לפני מספר שבועות בכנס הרבנים של אירופה ערך מרגולין קורס להגנה עצמית לרבנים בכדי להתמודד עם התקיפות ההולכות וגוברות ברהילות היהודיות. 


"הפיגוע לא כוון נגד יהודים, אלא נגד כל אזרחי אירופה שמתרגלת למציאות חדשה. אלוקים שומר עלינו  ואנחנו עושים כל שביכולתינו כדי לוודא שכל היהודים בקהילה בטוחים".

שני ישראלים חסידי בעלז נפצעו קל ובינוני בפיגוע בשדה התעופה ומשרד החוץ בודק האם היו ישראלים נוספים במקום. כל הטיסות שהיו אמורות לנחות בשדה התעופה בריסל הופנו לנמלי תעופה אחרים והופסקה תנועת הרכבות למקום. טיסה אחת מישראל שהייתה אמורה לנחות בבריסל מופנת לשדה חליפי. 
על פי דיווחים בתקשורת הזרה, הפיצוצים בנמל התעופה בבריסל היה פיגוע התאבדות. אחרי כשעה צצו דיווחים על פיצוץ נוסף שאירע בתחנת מטרו בבריסל, סמוך למוסדות האיחוד האירופי.