יממה לאחר מתקפת הטרור בבריסל בה נרצחו 34 בני אדם, הרשויות בבלגיה ערכו מאז אמש מצוד נרחב אחר המחבל שנמלט מזירת אחד הפיגועים. לפי הדיווחים  הבוקר (רביעי) בתקשורת הבלגית, המחבל הנמלט משדה התעופה בבריסל הוא נ'גים לעשראווי, בן 25. עוד דווח כי הוא ייצר את חומרי הנפץ ששימשו את המחבלים שתקפו באולם הבטקלאן בפריז, במהלך מתקפת הטרור הקשה שאירעה שם בחודש נובמבר האחרון, וכי הוא ככל הנראה הכין את חומרי הנפץ למתקפה האחרונה בשדה התעופה בבריסל. על פי עדכון מהדקות האחרונות, הוא נלכד עוד בגבולות בלגיה על ידי כוחות הביטחון המקומיים.

לעשראווי נראה במצלמות האבטחה של נמל התעופה זבנטם שבבריסל כשלראשו כובע והוא לבוש בבגדים בהירים, רגע לפני ששני המחבלים שהגיעו עימו למקום פוצצו עצמם. ה-DNA של לעשראווי אותר בבתים ששימשו את המחבלים מפריז בשנה שעברה. עוד דווח כי לעשראווי נסע בחודש ספטמבר האחרון להונגריה עם סלאח עבד א-סלם, המחבל מפריז שברח ושנתפס בשבוע שעבר ע"י הרשויות הבלגיות.  

הבוקר דווח ברשת "אל-ערבייה" כי שני המחבלים שהיו עמו וביצעו את פיגוע ההתאבדות בשדה הם איברהים וחאלד בכראווי, אחים אזרחי בלגיה. עוד דיווחו גורמים לסוכנות הידיעות רויטרס, כי השניים מוכרים למשטרה בהקשר הפלילי, אך לא בהקשר של פעולות טרור.
 

נרות ופרחים בזירת הפגיוע. צילום: רויטרס


כאמור, כוחות הביטחון בבלגיה ניהלו את המצוד אחר המחבל השלישי, שהיה גם הוא בשדה התעופה ונמלט מהזירה בעת הפיצוץ. לפי הדיווחים ברשת VRT הבלגית, כוחות הביטחון קיבלו מידע מנהג מונית שהסיע את המחבלים לנמל התעופה. המידע הוביל בסופו של דבר את כוחות הביטחון לפשיטה על בית בצפון-מזרח בריסל, שבמהלכה אותרו פצצה, חומרים כימיים ודגל של ארגון המדינה האסלאמית (דאעש). מקור משטרתי אמר כי אחד מהאחים שפוצצו עצמם, חאלד, הוא זה ששכר את הדירה בה בוצעה הפשיטה, בזהות בדויה.
לפי הדיווח, הנהג פנה לכוחות הביטחון לאחר שראה את תמונות המחבל שהופצו ממצלמות האבטחה. החוקרים הגיעו לדירה לאחר שהנהג מסר להם את הכתובת ממנה אסף את המחבלים, שם אותרו הממצאים שקישרו אותם כאמור לדאעש.

הנהג סיפר שהמחבלים התחפשו לתיירים והביאו עמם תחילה חמש מזוודות, אך כיוון שלא היה מקום בתא המטען, הם נסעו רק עם שלוש מהן. עוד סיפר כי השלושה כעסו על כך שהמונית קטנה מידי. כזכור, בפיצוץ הקשה שאירע בשדה התעופה נרצחו 14 בני אדם ונפצעו כ-80 נוספים. מפרטים של החקירה שהחלה, נמצא כי חומר הנפץ היה בתוך המזוודות שנשאו עמם המחבלים, כך שניתן להניח שבמידה והיו לוקחים מזוודות נוספות, היה נגרם אסון גדול וקשה יותר.

נמל התעופה בבריסל, אתמול. צילום: רויטרס
 
המתקפה הרצחנית בבריסל החלה אתמול בבוקר עם שני פיצוצים שאירעו בנמל התעופה הבינלאומי זבנטם בהם נרצחו כאמור 14 בני אדם ונפצעו כ-80 נוספים, ולאחר מכן ברכבת התחתית בעיר שם נרצחו 20  בני אדם ונפצעו 130 נוספים. הפיצוץ שבשדה התעופה אירע באזור הצ'ק-אין של חברת "אמריקן איירליינס" שבכניסה לשדה. כאמור, שניים מהמחבלים שהגיעו לאזור פוצצו עצמם, והשלישי, אחריו מתנהל מצוד, נמלט. בין הפצועים שבאותה הזירה, שני ישראלים חסידי בעלז שמצבם הוגדר קל ובינוני. ארגון דאעש נטל אחריות על האירועים. 
 
במקביל לחקירה המשולבת שנפתחה, נערכו פשיטות על בתים ומוסדות, על מנת למצוא פרטים שיכולים להוביל למחבל שנמלט ולמשתפי הפעולה עמו. עדיין נבדקת האפשרות כי יש קשר בין המתקפה הזו למתקפת הטרור הקשה שאירעה בפריז בחודש נובמבר האחרון ע"י פעילי דאעש, בה נרצחו 130 בני אדם.
 
לאחר סדרת הפיגועים הוטל עוצר טיסות בשדה התעופה, כל הטיסות הנכנסות והיוצאות מהנמל נדחו עד להודעה חדשה. לפי גורמים רשמיים בשדה התעופה בבריסל, גם הבוקר לא ימריאו או ינחתו טיסות בנמל.