הקהילה היהודית של בריסל מגיעה לחג הפורים בצל הפיגועים הקשים שהתרחשו אתמול בבירת בלגיה. הרב הראשי של בריסל, הרב אברהם גיגי, סיפר הבוקר לניסים משעל ב"רדיו ללא הפסקה 103FM": "קשה מאוד, ובייחוד כי זה ערב פורים. פורים זה חג של שמחה וצהלה והיום בלגיה היא באבל, ואנחנו 'עימו אנוכי בצרה', אין מה לעשות, זה ככה, קשה מאוד.







"אנחנו גרים פה, אנחנו חיים פה, באותו מצב כמו כל הבלגים, כולם וכולנו בפחד. הערב היינו אמורים לארגן בבית הכנסת הגדול קונצרט חסידי בו היו אמורים להשתתף יותר מ-300 איש. ביטלנו את הקונצרט לאות הזדהות כי אנחנו מזדהים עם כל הבלגים, וגם מבחינת ביטחון אמרו לנו שלא טוב שיהיו אסיפות גדולות של אנשים. אתמול הכל היה סגור, המטרו היה סגור, ילדים לא היו יכולים לצאת מבית ספר עד שההורים באו לקחת אותם. העיר מתעוררת לאט לאט וחוזרת לשגרה".

משעל שאל על המלחמה של ממשלת בלגיה בטרור, והרב השיב: "בלגיה עושה מה שהיא יכולה. רק לפני שבוע הם תפסו את אחד המחבלים הכי מבוקשים בעולם, סלאח עבאד אל סלאם. הם עושים מה שאפשר לעשות, אבל קשה להילחם בטרור, אתם יודעים את זה". על מצב הקהילה היהודית בבריסל אמר: "פה בבלגיה זו 'מלכות של חסד'. בית הכנסת שלנו שמור, יש משטרה, יש צבא, וכל המוסדות היהודים הם תחת שמירה קפדנית. לפני שלושה חודשים ממשלת בלגיה נתנה לקהילה היהודית 4 מיליון אירו כדי לחזק את האבטחה במוסדות. הממשלה עושה מה שהיא יכולה כדי להגן על הקהילה היהודית. מצד שני יש פה ערבים, שרובם רוצים לחיות ולחיות טוב. אנחנו צריכים לחזק את המתונים, כי הם הרוב, הם שמשפיעים. אבל יש קבוצות של קיצונים שהם אלה שעושים את הבעיה, לא רק פה אלא בכל אירופה".