לאחר שבקיץ האחרון אישר בית המשפט העליון בארצות-הברית לאפשר נישואים חד-מיניים בכל 50 המדינות, נראה כי גם החברה האמריקאית מגלה יותר פתיחות כלפי זוגות חד מיניים ועושה צעד נוסף לקראת שוויון זכויות מלא. דו"ח של ממשלת ארה"ב מצביע על עלייה מתמדת בתמיכה של אמריקאים בזכויותיהן של משפחות חד מיניות לאמץ ילדים. "יש לנו כיום הרבה יותר נִרְאוּת מאשר בעבר והיא זו שלמעשה תורמת לפתח עמדות חיוביות ביחס אלינו. יותר אנשים רואים אותנו כשכנים רגילים המתגוררים בסמוך", מסביר שון מאסי, פרופסור ללימודי מגדר ומיניות באוניברסיטת בינגהמטון שבניו יורק ואב לנער בן 14, שאימץ יחד עם בן זוגו.
הדו"ח מתבסס על סקרים שנערכו בין השנים 2006-2010 ו-2011-2013 בקרב 45,000 נבדקים בגילאי 15-44, וחושף הבדלי מגדר וגיל בכל הנוגע לזכויותיהם של חברי הקהילה הגאה ואימוץ ילדים. מתוצאות הסקר עולה כי אמנם המספרים החדשים משקפים תמיכה גוברת בזכויות האימוץ להומואים ולסביות, אך מתברר שאנשים בגילאי 35 ומעלה מגלים הרבה פחות סובלנות מאלה הנמצאים בשנות העשרה שלהם ובשנות ה 20-30 המוקדמות.
הממצאים מראים כי רק כ-66% מהנשים בגילאי 35-44 הביעו תמיכה, זאת לעומת 83% מנבדקות צעירות בגילאי 15-24. באופן דומה, רק 55% מהגברים המבוגרים תמכו בזכויות קהילת הלהט"ב, לעומת 75% מהגברים הצעירים. "הממצאים משתלבים היטב עם מגמות חברתיות המקבלות יותר את חיי הקהילה הלהט"בית", אומרת רייצ'ל פאר, פרופסורית לפסיכולוגיה באוניברסיטת קנטאקי.

"הנראות של הורים חד-מיניים גדלה, וסביר להניח שיותר אנשים שמעו על נושא האימוץ בקרב הקהילה או מכירים זוג כזה מקרוב", היא מוסיפה. ואכן, מחקרי עבר הוכיחו שאנשים מגלים עמדה חיובית יותר ביחסם לנישואים חד-מיניים ואימוץ ילדים על ידי הומוסקסואלים, במיוחד כשהם מכירים זוג כזה באופן אישי. "עמדות לגבי אנשים אחרים יכולות לעיתים להיות מורכבות ולעתים סותרות, וכך, אדם יכול להגיד שהוא תומך באימוץ ילדים במשפחות חד הוריות, אבל כשייתקל במשפחה כזאת - יפגין עמדה מאוד ביקורתית כלפיה" אומר מאסי.

מחקרים מוכיחים כי ילדים להורים הומוסקסואלים מצליחים בדיוק כמו שאר הילדים, על אף שהם חשופים ללא מעט מצבים מאתגרים מחוץ לביתם. "לאחר עשרות שנים של מחקר, לא נמצאה שום עדות שהנטייה המינית של ההורים משפיעה על רווחת ילדיהם - הן מבחינת המיומנויות שלהם והן בהישגים האקדמיים שלהם", אמרה רייצ'ל ריסקינד, פרופסורית לפסיכולוגיה ממכללת גילפורד שבגרינסבורו."ילדים רבים ממשפחות חד מיניות נתקלים בדעות קדומות וחווים אפליה נגד משפחותיהם, בדיוק כמו ילדים אחרים מקבוצות שוליים, אבל אין לכך שום השפעה ארוכת טווח על רווחתם", אמרה ריסקינד.