הפצוע הישראלי מפיגוע הטרור שאירע בשדה התעופה זבנטם בבריסל אתמול (שלישי) התראיין היום בגלי צה"ל לירון וילנסקי וסיפר: "אחרי ששמעתי את הפיצוץ הראשון ברחתי והגעתי לפיצוץ השני. נפצעתי מהפיצוץ השני והיה לי נס שרק זה מה שקרה".

הפצוע, חיים וינטרניץ, ציין כי הוא לא ראה את המחבל ותיאר את הרגעים שאחרי הפיצוץ: "אחרי הפיצוץ השני נפלתי וניסיתי להתרומם והתרוממתי והתחלתי ללכת ומישהו עזר לי ללכת. מישהו שאני לא מכיר והוא העביר אותי לבית חולים בתוך שדה התעופה".
 
וינטרניץ עבר ניתוח באנטוורפן, לשם הועבר מבריסל ואמר: "אני בסדר, אני אחרי ניתוח ומתפלל לשם שהכל יהיה בסדר. הרופאים אומרים שמקווים שהכל יהיה בסדר ואני אוכל ללכת על הרגליים. יש כמה שבבים ופצע מאד גדול. נפגעתי ברגל אחת וברגל השנייה יש לי פציעה קטנה, בסך הכל 11 פציעות קטנות בכל הגוף ושברים".

הפצוע הוא תושב ירושלים במקור וסיפר כי הוא הגיע לבריסל לשם חתונה של גיס שלו והיה בדרכו חזרה לישראל. "אני מאמין שעכשיו יהיה פה (בבריסל מ..א) אחרת. ראיתי בדיוק דקה לפני הפיצוץ שני חיילים שעומדים שם למעלה ומסתובבים באזור. קשה קצת להיזכר בזה".


בלגיה ממשיכה לנסות ולעכל את שרשרת הפיגועים שאירעה אמש בבריסל. על פי המספר הסופי, 31 הרוגים ו-271 פצועים נפגעו באירועים בשדה התעופה בעיר וגם בתחנת המטרו בעיר. לאחר שעות ארוכות של חוסר ודאות, הן לגבי תפיסת המחבל, והן לגבי המשך המצוד אחרי אנשים נוספים, החליטו השלטונות לפנות לתקשורת ולשפוך מעט מידע, על מנת לעדכן את התושבים. 



התובע הכללי במדינה הודיע כי נכון להיום (רביעי) הם יכולים לפרסם מספר פרטים בחקירה, שהחשוב ביותר הוא סתירת המידע לפיו המחבל נאג'ים לעשראווי השלישי כבר נתפס. כמו כן, פורסם כי זהותו של אחד המחבלים משדה התעופה עדיין לא ידועה. שני המחבלים שזהותם ידועה בוודאות הם חאליד אל בקווארי, שהתפוצץ במטרו ואחיו איברהים, שפוצץ עצמו בשדה התעופה. המחבל המתאבד השני משדה התעופה עדיין לא זוהה. על פי הרשויות, לעשראווי השאיר תיק גדול לפני שהוא נמלט, והתברר כי ממנו בא הפיצוץ הגדול ביותר בשדה. לאחר מכן נמצא עוד תיק שפוצץ באופן מבוקר על ידי כוחות הביטחון. השלושה משויכים לדאעש, שכבר לקח אחריות על הפיגוע.