נמשך המצוד: המשטרה בבלגיה פתחה היום (חמישי) במצוד אחר מחבל שני שעל פי הערכות היה מעורב בפיגוע ההתאבדות בתחנת הרכבת התחתית בבריסל. החשוד השני תועד במצלמות האבטחה במטרו, זאת על פי דיווחים בתקשורת המקומית שם הודגש כי לא ברור אם המחבל נהרג בפיצוץ. הוא תועד עם תיק גדול, אולם זהותו אינה ידועה וטרם ברור אם הוא מת או הצליח להימלט. בתוך כך ממשיך המצוד אחר המחבל שתועד יחד עם שני המחבלים המתאבדים שהתפוצצו בשדה התעופה זוונטם בבירת בלגיה. בכך עולה מספר המחבלים המעורבים בתקיפה לחמישה.



בתוך כך הרשויות עדיין מנסות לברר האם המחבלים פעלו לבדם או שסייע להם תא טרור גדול יותר על פי החשד ישנה סבירות כי ישנם גורמים נוספים שהיו מעורבים במתקפת הטרור ומהווים איום על אדמת אירופה.



המצוד מתמקד בשני חשודים לאחר ששלושה מחבלים אחרים, נהרגו בסדרת הפיצוצים שהרעידה את בריסל. כזכור, שני האחים שנהרגו בפיגועי ההתאבדות בתחנת הרכבת ובשדה התעופה הם איברהים וחאלד אל-בקראווי. המחבל השלישי, נג'ים לשראעווי, התאבד גם הוא בשדה התעופה.  לאחר הפיגוע דאעש נטלו אחריות על הפיגוע ומראיות שנאספו בחקירה עולה כי מדובר באותה רשת טרור שהיתה מעורבת במתקפת הטרור בפריז בנובמבר האחרון.



לצד המצור נמשכים האיומים. אתמול דווח ב"דיילי אקספרס" כי ארגון הטרור "המדינה האסלאמית" אימן לפחות 400 לוחמים כדי לתקוף באירופה בגל קטלני של מתקפות טרור ארגון הטרור ככל הנראה פרס תאי טרור משולבים כמו אלו שהיכו בבריסל ובפריז עם ההוראות המצמררות לבחור את הזמן, המקום והשיטה שתביא להרג מירבי.




זירת הפיגוע בשדה התעופה בבריסל. צילום: רויטרס
זירת הפיגוע בשדה התעופה בבריסל. צילום: רויטרס




עוד דווח אתמול ברשת VRT הבלגית כי כוחות הביטחון קיבלו מידע מנהג מונית שהסיע את המחבלים לנמל התעופה. המידע הוביל בסופו של דבר את כוחות הביטחון לפשיטה על בית בצפון-מזרח בריסל, שבמהלכה אותרו פצצה, חומרים כימיים ודגל של ארגון המדינה האסלאמית. מקור משטרתי אמר כי אחד מהאחים שפוצצו עצמם הוא זה ששכר את הדירה בה בוצעה הפשיטה, בזהות בדויה. לפי הדיווח, הנהג פנה לכוחות הביטחון לאחר שראה את תמונות המחבל שהופצו ממצלמות האבטחה. החוקרים הגיעו לדירה לאחר שהנהג מסר להם את הכתובת ממנה אסף את המחבלים, שם אותרו הממצאים שקישרו אותם לדאעש.



הנהג סיפר שהמחבלים התחפשו לתיירים והביאו עמם תחילה חמש מזוודות, אך כיוון שלא היה מקום בתא המטען, הם נסעו רק עם שלוש מהן. עוד סיפר כי השלושה כעסו על כך שהמונית קטנה מידי. מפרטים של החקירה שהחלה, נמצא כי חומר הנפץ היה בתוך המזוודות שנשאו עמם המחבלים, כך שניתן להניח שבמידה והיו לוקחים מזוודות נוספות, היה נגרם אסון גדול וקשה יותר



בזמן זה בלגיה ממשיכה לנסות ולעכל את שרשרת הפיגועים שאירעה בבריסל. על פי המספר הסופי, 31 הרוגים ו-271 פצועים נפגעו באירועים בשדה התעופה בעיר וגם בתחנת המטרו בעיר.