אישור רשמי: אחד מהמחבלים מפיגוע ההתאבדות בבריסל, איברהים אל-בקראוי, גורש פעמיים מטורקיה במהלך השנה שעברה, פעם אחת ביולי ופעם באוגוסט. זאת מתוך חשש כי הוא לוחם המשרת כוח זר ועלול להיות מעורב בטרור, כך אמר היום (חמישי) לרויטרס גורם רשמי בממשל הטורקי. בכיר אחר באנקרה אמר היום כי הגירוש הראשון נערך אחרי שהתעורר החשש כי הוא לוחם זר, מבלי שאל-ברקאוי ביצע פשע ספציפי על אדמת טורקיה. 



אתמול טען ארדואן כי טורקיה גירשה את אל-בקראוי להולנד, לאחר שחשדה כי הוא מסוכן. ארדואן הדגיש כי טורקיה הזהירה את בריסל כי האיש מהווה סכנה. 

כזכור, 31 בני אדם נהרגו במתקפת טרור משולבת בשדה התעופה של בריסל ובתחנת הרכבת התחתית במרכז העיר. משטרה בבלגיה פתחה היוםבמצוד אחר מחבל שני שעל פי הערכות היה מעורב בפיגוע ההתאבדות בתחנת הרכבת התחתית בבריסל. החשוד השני תועד במצלמות האבטחה במטרו, זאת על פי דיווחים בתקשורת המקומית שם הודגש כי לא ברור אם המחבל נהרג בפיצוץ. הוא תועד עם תיק גדול, אולם זהותו אינה ידועה וטרם ברור אם הוא מת או הצליח להימלט. בתוך כך ממשיך המצוד אחר המחבל שתועד יחד עם שני המחבלים המתאבדים שהתפוצצו בשדה התעופה זוונטם בבירת בלגיה. בכך עולה מספר המחבלים המעורבים בתקיפה לחמישה.

נשיא טורקיה ארדואן. צילום: רויטרס


המצוד מתמקד בשני חשודים לאחר ששלושה נהרגו בסדרת הפיצוצים שהרעידה את בריסל. כזכור, שני האחים שנהרגו בפיגועי ההתאבדות בתחנת הרכבת ובשדה התעופה הם איברהים וחאלד אל-בקראווי. המחבל השלישי, נג'ים לשראעווי, התאבד גם הוא בשדה התעופה. לאחר הפיגוע דאעש נטלו אחריות על הפיגוע ומראיות שנאספו בחקירה עולה כי מדובר באותה רשת טרור שהיתה מעורבת במתקפת הטרור בפריז בנובמבר האחרון.
 

טורקיה, אליה מגיעים מהגרים רבים מגבולה עם סוריה, סובלת מטרור של דאעש כמו גם ממתקפות של המחתרת הכורדית. ביום שבת נרצחו שלושה ישראלים בפיגוע טרור בלב איסטנבול, ושמונה נוספים נפצעו. המפגע זוהה כאיש דאעש. נבדק חשד אם המחבל ניסה לפגוע במתכוון בישראלים. בחודש שעבר נהרגו כ-29 בני אדם ויותר מ-60 נפצעו בפיצוץ מכונית תופת בלב אנקרה. אז הטילה טורקיה את האחריות על מיליציות כורדיות. בחודש אוקטובר נהרגו יותר מ-100 איש בפיצוץ שתי מכוניות תופת בעצרת פרו-כורדית מחוץ לתחנת הרכבת הראשית של אנקרה. אז הטילו שלטונות טורקיה את האחריות על דאעש.