חקירת מתקפת הטרור בבריסל: התביעה בבלגיה טוענת היום (שבת) כי המחבל שעומד מאחורי מתקפת הטרור בפריז בחודש נובמבר 2015, סלאח עבד אל-סלאם, שומר על זכות השתיקה ומסרב לדבר מאז פיגועי הטרור שאירעו השבוע בבריסל בירת בלגיה, בשדה התעופה וברכבת התחתית בעיר שגבו את חייהם של 31 בני אדם.



אל-סלאם נעצר ימים ספורים לפני המתקפה בבריסל, ולאחר הפיגועים נעצרו 12 בני אדם בשלוש מדינות. שישה נעצרו בבלגיה ביום חמישי ושלושה נוספים נעצרו בשישי. עם זאת, חלקם עוכבו ושוחררו לאחר מכן.



בתוך כך, גורמים רשמיים בבלגיה אמרו כי ה-DNA של אחד המחבלים המתאבדים בשדה התעופה בבריסל, נג'ים אל-עשראווי, נמצא גם בזירות הפיגועים של מתקפת הטרור בפריז. כזכור, ארגון הטרור דאעש לקח אחריות על פיגועי הטרור בבריסל ובפריז.



אל-סלאם נעצר לפני כשבוע במבצע דרמטי שהתרחש במרכז בריסל, לאחר שהסתתר במקום מעל לארבעה חודשים. מדובר במחבל היחיד שהצליח להימלט מהרשויות לאחר שרשרת הפיגועים. האישורים הרשמיים הגיעו בתום קרב יריות ארוך שנערך בין המשטרה לחשודים, לאחר פשיטה של המשטרה המקומית על דירה בבריסל, בה ככל הנראה היו המחבלים שהשתתפו במתקפה. יחד עמו נעצרו חמישה חשודים נוספים.



לפני יומיים דווח כי אל-סלאם כבר לא מתנגד להסגרתו לצרפת. לפי עורך דינו של אל-סלאם, הוא מעוניין לעבור לרשויות הצרפתיות בהקדם, זאת כדי להסביר את עצמו. "סלאח עבד אל-סלאם ביקש ממני להודיע שהוא מעוניין לעזוב לצרפת מהר ככל שאפשר", אמר בשידור בטלוויזיה מבריסל עורך דינו סוון מרי. "הוא רוצה להסביר את עצמו בצרפת", הוסיף הפרקליט.



תובעים בצרפת העריכו כי במקרה הגרוע ביותר, תהליך ההסגרה של אל-סלאם עלול לקחת עד שלושה חודשים. זאת אם יביע התנגדות כפי שאמר בתחילה שיעשה. עבד אל-סלאם צפוי להגיע לדיון בבית משפט בשבוע הבא, בעקבות צו המעצר שהוציאה עליו צרפת.



לכידת סלאח עבד אל-סלאם בבריסל. צילום: רויטרס
לכידת סלאח עבד אל-סלאם בבריסל. צילום: רויטרס