צפון קוריאה מאיימת לשגר טילים גרעיניים על וושינגטון. בסרטון תעמולה שפרסמה היום (שבת) פיונגיאנג, נראה טיל גרעיני שמשוגר מצוללת פוגע סמוך לאנדרטת לינקולן ואז את בניין הקפיטול מתבקע לשניים מעוצת הפיצוץ וכיתוב האומר: "אם ארצות הברית האימפריאליסטית תזוז אפילו מילימטר לכיווננו, נפגע בה מיד עם נשק גרעיני". 



הסרטון בן ארבע הדקות פורסם באתר התעמולה הצפון קוריאני DPRK, והוא מתאר את היסטורית היחסים בין ארצות הברית לקוריאה באמצעות תמונות ממלחמת קוריאה, תפיסת ספינת ריגול ב-1968 והמשבר הראשון על התכנית הגרעין הצפון קוריאנית בתחילת שנות ה-90.



הסרטון המאיים בא לאחר שמוקדם יותר החודש איימה קוריאה הצפונית להפוך את ארצות הברית ואת קוריאה הדרומית ל"להבות ואפר" בגלל תרגיל של שתי המדינות. הדיקטטורה המסוגרת איימה ב"תקיפה גרעינית מקדימה מוצדקת" אם התמרון המשותף בין הצבא האמריקאי לזה של קוריאה הדרומית יתקיים כסדרו. משטרו של הרודן, קים ג'ונג און, איים בשימוש בארסנל הגרעיני שברשותו בעבר, אך נראה כי התרגילים המשותפים בין ארצות הברית ליריבה מדרום מרתיחים את דמו. בהודעה שפרסמה המדינה נטען כי התרגיל, שצפוי להימשך עד חודש אפריל, הוא לא פחות מהכנה לפלישה של המערב למדינה. 




צפון קוריאה ביצעה בחודשים האחרונים מספר ניסויים בפצצת מימן ובשיגור טילים בליסטיים המסוגלים לשאת ראשי נפץ גרעיניים. בעקבות זאת הוציא נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, צו מנהלי להטלת סנקציות חדשות ונוקשות על קוריאה הצפונית, זאת בעקבות ניסוי גרעיני וניסוי בטילים שביצעה קוריאה הצפונית בחודשיים האחרונים, כך נמסר מהבית הלבן לסוכנות הידיעות רויטרס. "פעולות אלה עולות בקנה אחד עם המחויבות שלנו להפעיל לחץ על השלטון בקוריאה הצפונית", אמר דובר הבית הלבן, ג'וש ארנסט.

"ארצות הברית והקהילה הבינלאומית לא תקבל את הפעילויות בתחום הגרעין והטילים הבליסטיים ונמשיך להטיל מגבלות על קוריאה הצפונית, עד שתעמוד בהתחייבויות הבינלאומיות שלה", הוסיף דובר הבית הלבן.