הסוף למצוד בבלגיה? פייסל שפו, שנעצר ביום חמישי בערב בבריסל, זוהה היום (שבת) כמחבל השלישי שנמלט מזירת הפיגוע בשדה התעופה במדינה, לאחר ששני המחבלים שהגיעו עימו למקום פוצצו עצמם. עד כה היו דיווחים שונים בכלי התקשורת המקומיים על שמו וזהותו של המחבל הנמלט שכונה כ"איש בלבן" כיוון שלבש בגדים לבנים וחבש כובע לראשו, אך כעת נדמה שאכן מדובר בו והמצוד הגיע לסופו. על פי התובע הפדרלי הבלגי, שפו שעובד כעיתונאי עצמאי, נעצר כבר ביום חמישי והואשם היום במעורבות בפעילות של ארגון טרור, רצח וניסיונות רצח. 
כאמור, הנאשם נעצר ביום חמישי האחרון ובחיפוש בביתו לא נמצאו כלי נשק או חומרי נפץ. לפי הדיווחים בתקשורת הבלגית, הוא האדם שהיה ליד המחבלים נג'ים לעשראווי ואיברהים אל-בכראווי בשדה התעופה. לפי העיתון הבלגי לה סואר - "Le Soir", נהג המונית שהסיע את המחבלים, אכן זיהה את שפו מתצלומיו שהופצו, אך התובעים במדינה לא אישרו את הדברים. 

ביחד עם כתב האישום של שפו, הוגש אישום נוסף נגד חשוד שני, אבו-בכר א', בגין שיתוף פעולה עם ארגון טרור. עדיין לא ברור מה מידת מעורבתו במתקפה בבריסל, בה נרצחו 31 בני אדם חפים מפשע.  

רצח המאבטח באתר הגרעיני: נשלל רקע טרוריסטי


בתוך כך, המתיחות גוברת בבלגיה בעקבות רצח המאבטח שעבד באתר גרעיני במדינה ונרצח יומיים בלבד לאחר מתקפת הטרור המשולבת בה נרצחו 31 חפים מפשע. תחילה דיווח בתקשורת הבלגית כי האישור הביטחוני של המאבטח שנרצח, שמספק כניסה למתחם הגרעיני, נגנב. כמו כן עלה חשש לאירוע ביטחוני במקום או לגנבה של חומרים גרעיניים לצורכי טרור. על פי סוכנות הידיעות רויטרס, התובע הבלגי בשרלרואה שלל היום את האפשרות לפיה הרצח בוצע על רקע ביטחוני או טרוריסטי. בנוסף לכך, הפרקליטות הבלגית הכחישה את הדיווחים לפיהם נגנב אישור הכניסה של הנרצח. 
 
לפי דיווחים בלגים, הנרצח היה שומר במכון הרדיואקטיבי הלאומי של בלגיה, הנמצא דרומית לבריסל. לפי המשטרה, החקירה של האירוע בעיצומה, לכן לא ניתן למסור פרטים נוספים ממנה. בבלגיה עדיין נרשמת כוננות גבוהה בעקבות התקפת הטרור הקשה שפקדה את המדינה. כאמור, בחלק מהדיווחים בכלי התקשורת המקומיים הביעו חשש ממתקפות נוספות, ביו היתר ממתקפה בה יעשה שימוש בחומר גרעיני.