אל מול הביקורות הרבות על כך שאינו יכול לדון בצורה רצינית בענייני מדיניות,  דונלד טראמפ שטח אמש את מדיניות החוץ שלו בראיון נרחב ב"ניו יורק טיימס" שהוקדש לנושא. בראיון אמר המועמד הרפובליקני מעורר הסערה שהוא "כנראה" יעצור את רכישת הנפט של ארצות הברית מסעודיה אם זו לא תשלח לוחמים למערכה נגד דאעש. 

טראמפ הדגיש בראיון כי ארצות הברית צריכה לדרוש יותר מבנות הברית להן היא מסייעת. "אנחנו לא מקבלים מספיק חזרה ממדינות שאנחנו מגנים עליהן, למשל, ערב הסעודית" אמר טראמפ, "וכן, בלעדינו, ערב הסעודית לא תשרוד הרבה זמן". כדוגמה נוספת לכך אמר טראמפ כי הוא יסיג כוחות אמריקאיים מיפן ומדרום קוריאה אם הן לא יגדילו את המימון שלהן בעלויות אחזקת הכוחות הצבאיים במקום.

טראמפ בועידת איפא"ק. "הרשות הפלסטינית צריכה להכיר בישראל כמדינה יהודית". צילום: רויטרס
טראמפ אמר כי אם הוא יתמנה להיות נשיא, הוא ישקול מחדש בריתות מסורתיות וותיקות של המדינה. הוא הדגיש בצורות שונות את העובדים שיחסי החוץ של ארצות הברית צריכות לשרת את הכלכלה האמריקאית ולא להעיק עליה.  טראמפ אמר כי הוא רואה חשיבות בכך שמנהיגי העולם לא יוכלו לחזות את צעדיי ארצות הברית. "אני רוצה שלא יוכלו לדעת מהי החשיבה האמיתית שלי", אמר המועמד הרפובליקני מעורר הסערה. 

בנוגע לישראל, אמר טראמפ כי הוא רוצה לברר האם הסכם בין ישראל לפלסטינים הוא אפשרי. "ביסודו של דבר, אני תומך בפתרון שתי המדינות", אמר טראמפ. "אבל הרשות הפלסטינית צריכה להכיר בישראל כמדינה יהודית".