גילויים של קרע בחברה הבלגית בעקבות פיגועי הטרור בבריסל, שבהם נרצחו 28 בני אדם. התנגשויות אלימות פרצו אתמול בכיכר הבורסה בבריסל בין כ־250 מפגינים מהימין הקיצוני לכאלף מפגינים אחרים, שהתקבצו, כרגיל בימים האחרונים, לזכר הנרצחים בפיגועי השבוע שעבר.



קבוצת לובשי שחורים, שהוגדרו כחוליגנים המוכרים ממשחקי הכדורגל, הגיעה באוטובוסים, ולפי הטענות, בליווי משטרתי, ותפסה מקום מול המפגינים בכיכר הבורסה. המפגינים נשאו כרזות וקראו לגרש את המוסלמים. חלקם אף הצדיעו במועל יד.



על פי בקשת העירייה, בוטל אתמול מצעד הזיכרון והאחווה שעמד להיערך ברחובות בריסל, אך כאלף איש התקבצו בכל זאת בכיכר הבורסה. המארגנים האשימו את ראש עיריית בריסל איוון מאייר, שאישר לחוליגנים להגיע לכיכר הבורסה, אך הוא מצדו הטיל את האשמה על הממשלה.



אחרי היסוסים, ולאחר שאנשי הימין הקיצוני השליכו כמה בקבוקי תבערה, התייצבה המשטרה בין המחנות ופינתה את מפגיני הימין הקיצוני בעזרת זרנוקי מים. עשרה מהם נעצרו. "זו פצצת זמן שתתפוצץ", אמר אחד ממפגיני הימין הקיצוני, שקראו "לגמור עם הקופים המזוקנים". מנגד, הנאספים מול אנשי הימין הקיצוני קראו: "כולנו ילדי מהגרים", ובין הדגלים המונפים נראה אתמול גם דגל ישראל.



בינתיים המשיכה התביעה הכללית בבריסל בניסיונותיה לזהות באופן רשמי את פייסל שאפו, שהואשם בהשתתפות בפעולת הטרור, כאדם השלישי שהניח, לצד המחבלים המתאבדים, מזוודת נפץ בשדה התעופה.



13 פשיטות של המשטרה נערכו אתמול ברחבי בלגיה, וארבעה אנשים נעצרו. המשטרה מנסה לעצור גם את מוחמד אבריני, ממארגני הפיגועים בפריז, שנחשב לאויב הציבור מספר אחת, ושהיה מעורב, כנראה, גם בפיגועים בבריסל.



השמירה סביב כנסיות ובתי כנסת הוגברה אתמול בבלגיה ובצרפת בגלל חג הפסחא. שמירה מיוחדת הופקדה על הכנסייה הגדולה בארז'נטיי, שם התגלה מחסן הנשק שהיה אמור לשמש לפיגוע.



השר הצרפתי לענייני עיור ונוער, פטריק קנר, אמר אתמול כי בצרפת יש "מאה ערים כמו מולנבק", שבהן המדינה אינה מצליחה להתגבר על הגורמים האסלאמיים הקיצוניים.