משטרת בלגיה פרסמה היום (שני), באתר שלה סרטון חדש מהפיגוע הקטלני בבריסל. בסרטון נראה "האיש בלבן", החשוד במעורבות בפיגוע בשדה התעופה זבנטם, מסתובב בשדה עם עגלת מזוודות ליד שני המחבלים, נג'ים לעשראווי ואיברהים אל-בכראווי , שהתפוצצו בשדה התעופה. 

כזכור, במהלך סוף השבוע דיווחו הרשויות בבלגיה כי אדם אשר נחשד כי הוא "המחבל בלבן" נתפס, ופרסמו כי שמו הוא פייסל שפו, אך משטרת בליגה חזרה בה מהצהרה זאת. שפו נעצר ביום חמישי האחרון ובחיפוש בביתו לא נמצאו כלי נשק או חומרי נפץ. לפי העיתון הבלגי לה סואר - "Le Soir", נהג המונית שהסיע את המחבלים, זיהה את שפו מתצלומיו שהופצו.

במסגרת מתקפת הטרור בבריסל שהתרחשה בשבוע שעבר, שני מחבלים התפוצצו בשדה התעופה הבינלאומי בבריסל ומחבל נוסף התפוצץ בקרונית רכבת תחתית בעיר. בפיגוע נהרגו 35 בני אדם, ונפצעו מאות. זה הפיגוע השני שמתרחש בבירות אירופיות בחצי השנה האחרונה, כאשר בנובמבר האחרון במהלך ליל טרור בפריז, נרצחו 132 בני אדם, במתקפת טרורבמוקדים רבים בעיר.

תחמושת בבית חשוד בטרור בהולנד

כמו כן, נמשכות הפשיטות והמעצרים ברחבי אירופה לאחר הפיגועים. בבריסל ואנטוורפן בוצעו שלוש עשרה פשיטות משטרתיות חדשות, בהן נעצרו תשעה אנשים, מהם חמישה שוחררו לאחר חקירה. משטרת הולנד עצרה ארבעה חשודים בטרור ברוטרדם, שניים מהם ממוצא אלג'יראי בחשד שתכננו פיגוע בפריז. בביתו של אחד החשודים, בעל אזרחות צרפתית, נמצאו תחמושת וסמים.