סוריה צריכה את הנוכחות של הצבא הרוסי גם אם המצב הביטחוני יתייצב, כך אמר היום (רביעי) בשאר אסד בראיון לסוכנות הידיעות הרוסית ריא, שבועיים לאחר הנסיגה החלקית של צבא רוסיה מסוריה. לדבריו, נוכחות הצבא הרוסי בסוריה מבטיחה את מאזן הכוחות הגלובלי. על הטרור, אמר הנשיא, כי ייקח הרבה זמן להביסו. 



אסד התייחס בראיון למספר נושאים הקשורים לארצו ולמלחמת האזרחים המתחוללת בה. לדבריו, המלחמה עלתה לסוריה יותר מ-200 מיליארד דולר עד כה. "הנזק הכלכלי והנזק שנגרם לתשתיות עולה על 200 מיליארד דולר, וייקח הרבה זמן לתקן אותו". אמר

על סבב שיחות השלום הצפוי להעירך בז'נבה, אמר הנשיא הסורי, כי דמשק תבסס את עמדתה על מסמך העקרונות של האו"ם: "נכון לעכשיו, אנחנו לא יכולים לומר שמשהו הושג בז'נבה, אבל התחלנו מהבסיס, כלומר ניסוח העקרונות הבסיסיים לקיום המו"מ". עוד אמר הנשיא כי לדעתו ניתן להגיע לטיוטת הסם על חוקה חדשה לסוריה תוך מספר שבועות.

בשבוע שעבר אמרו גורמים באופוזיציה הסורית שמסמך שהוציא שליח האו"ם לסוריה, ובו העקרונות הבסיסים לקיום המו"מ הוא לא יותר מ"צעד קטן".
על הרעיון להפוך את סוריה למדינה פדרלית אמר אסד כי זה יהיה בלתי אפשרי משום סוריה היא מדינה קטנה מדי ואזרחיה לא יתמכו בכך. עוד אמר כי רוב הכורדים במדינה רוצים לחיות בסוריה מאוחדת. 

בתוך כך, פנה אסד למזכ"ל האו"ם באן קי מון על מנת שהעולם יסייע לסוריה לשקם את הריסות העיר תדמור והודה לו על שבירך על הסגת כוחות דאעש מהעיר העתיקה. הדברים באים על רקע התגובה השקטה של המערב לניצחון צבא סוריה על ארגון הג'יהאד. חלק מהממשלות בירכו על המכה לדאעש, אולם לא רצו לחגוג הישג של אסד, שרבות מהן דורשות שיעזוב את התפקיד.

בנוסף, חידש אסד את ההצעה לשתף פעולה עם כל "המאמצים הכנים" להילחם בטרור: "הרגע הזה הוא המתאים ביותר להגביר את המלחמה המשותפת נגד הטרור", צוטט אסד בסוכנות הידיעות סאנא.

הדברים באים על רקע מסר שהעבירו האו"ם והאיחוד האירופי לסוריה, לפיו הדרך להילחם בטרור היא באמצעות מציאת פתרון לסוריה. שליח האו"ם לסוריה סטפן דה מיסטורה ושרת החוץ של האיחוד האירופי, פדריקה מוגריני, אמרו בשבוע שעבר כי מי שמתלונן על הטרור צריך לסייע לסיום המשבר בסוריה.