הסנטור הדמוקרטי הבכיר  פטריק לייהי יחד עם עוד 10 מחברי בית הנבחרים מהמפלגה הדמוקרטית פנו במכתב לשר החוץ ג'ון קרי וביקשו לחקור מעורבות לכאורה של יחידות צבא ומשטרה בישראל בביצוע של הוצאות להורג ללא משפט של מחבלים פלסטינים, וזאת על רקע גיבוש חבילת ההסיוע הביטחוני האמריקאי לישראל. 



המכתב פורסם לראשונה באתר "פוליטיקו", שם הובאו כמה דוגמאות מתוך דו"חות של ארגון "אמנסטי" וארגוני זכויות אדם אחרים, למקרים בהם יחידות צבא ומשטרה ביצעו לכאורה הוצאות להורג ללא משפט של פלסטינים.  בפנייתם לקרי הם כתבו כי כי "הגיע לידינו מספר מדאיג של דיווחים לגבי הפרות חמורות לכאורה של זכויות אדם על ידי כוחות הביטחון בישראל ובמצרים", מדובר בתקריות בהן ייתכן והיתה מעורבות של גורמים שמקבלים סיוע צבאי אמריקאי. אנו מבקשים שתקבע האם הדיווחים האלה מהימנים ולדווח לנו על הממצאים".

לייהי, ראש תת-ועדת ההקצבות וסיוע החוץ בסנאט האמריקאי, נחשב לאחד הסנאטורים הבכירים ביותר בקונגרס. הוא  ושאר החותמים על המכתב ציינו כי אופי הסיוע הצבאי האמריקאי לישראל בדרג הטקטי, הוא כזה שקשה לבצע עליו בקרה וביקשו מקרי לעדכן אותם אילו מנגנונים קיימים כדי לפקח על הסיוע האמריקאי לצה"ל.