המועמד לראשות המפלגה הרפובליקנית בארצות הברית, דונלד טראמפ, אמר היום (רביעי) בריאיון לרשת MSNBC שנערך בוויסקונסין כי לדעתו, יש לאסור על קיום הפלות וכי נשים העוברות הליך שכזה צריכות לשאת "בסוג כלשהו של עונש". טראמפ לא ציין מפורשות באיזה עונש צריכות לשאת נשים הבוחרות להפיל את עובריהן, ואמר: "טרם החלטתי מה תהיה הענישה". הוא הוסיף כי הוא מתנגד להפלות בכל מצב חוץ מבשלושה מקרים, אך לא אמר מהם.



אתמול מנהל הקמפיין של המועמד המוביל למינוי הרפובליקני, קורי לוונדווסקי, נעצר בפלורידה והואשם בתקיפה. לוונדווסקי הואשם כי תקף את העיתונאית מישל פילדס, אשר בזמנו עבדה בגוף התקשורת השמרני "ביתברייט", במהלך עצרת בחירות של טראמפ בשמיני למרץ.

גורמים בקמפיין של טראמפ הוציאו הצהרה ובה דחו את האשמות: "מר לוונדווסקי חף מכל פשע", נאמר בהצהרה. "הוא יטען כי הוא זכאי, הוא מצפה ליומו בבית הדין ובטוח שהוא יזוכה מעל אשמה". בו בזמן, פרסמה המשטרה סרטון ממצלמות האבטחה שבו נראית התקרית בין פילדס ללוונדווסקי. בווידאו ניתן לראות את פילדס צועדת לצדו של טראמפ, כאשר לפתע לוונדווסקי תופס את זרועה ומושך אותה אחורה.

ביום שבת, המועמד הרפובליקני האקסצנטרי השמיע התבטאות יוצאת דופן נוספת בראיון ל"ניו יורק טיימס" ואמר כי אם ייבחר, הוא עשוי לעצור את רכישת הנפט מסעודיה ובעלות ברית ערביות נוספות, אלא אם כן הן ישלחו כוחות קרקעיים למאבק נגד המדינה האסלאמית או "יפצו באופן משמעותי" את ארצות הברית על המאבק בדאעש, שמאיים על יציבותן.  "אם לסעודיה לא היתה ההגנה של ארצות הברית", אמר טראמפ בראיון מקיף על מדיניות חוץ בטלפון ביום שישי, "אני לא חושב שהיא היתה שורדת".