שירה רוט, מטיילת ישראלית בת 21 הלכה לעולמה בפרו לאחר שהשתתפה בטיול באזור ווארז שבצפון מערב המדינה. במהלך הטיול חשה ברע ובסופו עלתה על אוטובוס לבירה לימה. כעבור כמה שעות היא נמצאה באוטובוס כשהיא ללא רוח חיים. משרד החוץ שהעביר הבוקר (שישי) את ההודעה על פטירתה מסר כי השגרירות מטפלת מול השלטונות המקומיים בקבלת מידע על סיבת המוות ובהעברת הגופה לישראל.



אביה, הלל רוט, סיפר לעורך חדשות החוץ של רשת ב', ערן סיקורל, כי במהלך הטיול חשה בתו ברע ולכן עלתה על אוטובוס ונסעה לבירת פרו. עוד אמר כי כעבור כמה שעות היא נמצאה ללא רוח חיים. 



לפני כחודש אירע אסון נוסף בפרו, בו נהרג הישראלי אוראל גואטה ז"ל. גואטה (24) ישראלי מכפר סבא שטייל בפרו, נהרג בתאונה טרגית במהלך "באנג'י טרזן" שהתרחשה בין שני רכסי הרים בשרשרת הרי האנדים, סמוך לעיר קוסקו בפרו. האמבולנס שהגיע למקום פינה את גואטה, שככל הנראה כבר לא היה בחיים, למרפאת חירום בקוסקו ומשם יצאה הבשורה הקשה. "קיבלתי ראשון את הידיעה. מיהרתי לדווח לחדר המצב של משרד החוץ והתחלנו בפעולות הסיוע", סיפר הרב עופר קריפר, שליח חב"ד בקוסקו.



גואטה למד הנדסאות אדריכלות באורט שפירא ושירת בפיקוד העורף. הוא יצא עם שני חברי ילדות ל"טיול הגדול" לאחר השחרור מצה"ל לאמריקה הדרומית. הם החלו את מסעם בארגנטינה ומשם המשיכו לברזיל. פרו היתה התחנה השלישית והם תכננו להמשיך למקסיקו ולארצות הברית ולשוב לארץ ביולי. "הם תכננו זמן רב את הנסיעה ועבדו קשה", סיפר אחד מחבריהם. 



בני גוהסי, בן זוגה של האם, סיפר כשקיבלו את הבשורה הקשה על מותו: "רק לפני יומיים אוראל התקשר ונשמע מאושר. אוראל סיפר שהוא מאוד נהנה ונמצא במקום הכי יפה בעולם. הוא נשמע מאוד שמח. אנחנו מזועזעים מאז קבלת הבשורה הנוראית". אחד מחבריו שהגיע לבית המשפחה אמר: "קשה להאמין שאני מדבר על אוראל בלשון עבר".



אוראל גואטה ז"ל



העיר קוסקו, שנחשבת כבירה ההיסטורית של אימפריית האינקה, מהווה יעד אטרקטיבי לישראלים המטיילים באמריקה הדרומית. העיר עם המבנים הקולוניאליים, הפכה לבסיס יציאה לאטרקציות: מאצ'ו פיצ'ו, אומגות בין רכסי הרים, רפטינג בנהר האפורימק ורכיבות על סוסים על רקע תרבות שהזמן עמד בה מלכת.



זהו לא האסון הראשון באזור זה, בחודש אפריל האחרון, נהרג מקס סלע ז"ל, בן 24 משוהם, בתאונת אומגה במאצ'ו פיצ'ו שבמדינה. בחודש יולי 2014 ישראלי נהרג בטרק מווארז ל"וואי וואש" ובאוקטובר 2014 נהרגו שני מטיילים ישראלים בתאונת רפטינג בנהר האפורימק לאחר שהסירה עליה היו התהפכה.